Podczas najbliższej wystawy motoryzacyjnej w Paryżu (4-19 października) oczom szerokiej publiczności zaprezentuje się czteromiejscowy model Peugeot 308 CC. W początkowym okresie samochód będzie dostępny z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru.
308 CC wyróżnia duża płynność stylu, zarówno w wersji coupe jak i kabriolet. Od symbolu Peugeot po dach, od drzwiczek po listwy ochronne, grafika linii jest podkreślona przez wymodelowanie powodujące subtelną grę światła. Efektu dodają chromowane wykończenia.
Niska a jednocześnie stabilnie osadzona na kołach wersja 308 CC zyskuje dzięki rozbudowanym częściom bocznym i przykuwającym uwagę czerwonym bocznym diodowym światłom, wykorzystującym technologię "zasłony światła czerwonego". Jest to pojazd jedyny w swoim rodzaju, za dnia jak i nocą.
Kabina pasażerska emanuje niezaprzeczalną siłą osobowości, zwłaszcza w wersji kabriolet, w odróżnieniu od hatchbacka, i przywodzi na myśl klasę grand tourisme. Wyrzeźbione przednie siedzenie stanowiące jedną całość z zagłówkiem to zapora dla powietrza wydobywającego się z systemu ogrzewania karku. Tylne siedzenia, wyjątkowo przytulne jak na kabriolet, odtwarzają tę samą linię.
Wyjątkowy jest też zarys drzwiczek, przeciętych metalowym uchwytem, uosabiającym zarówno dynamikę, jak i trwałość. Całości dopełniają sportowa kierownica, specyficzna obróbka czarnej laki na przedniej części maski.
W wersji sportowej lub „haute couture” Peugeot 308 CC ozdobiony jest dynamicznym materiałem, zwykłą skórą i wykończeniami z „pełnej skóry”. Takie wykończenie kabiny pasażerskiej jest unikalne w tym segmencie. Czerń, kolor vintage czy grege, silne i zróżnicowane, pasują do gamy barwnej samochodu: tendencyjna perłowa biel i subtelny cienisty brąz ziemi, a także różne odcienie niebieskiego, czerwieni, czerni i szarości.
Peugeot CC to:
- w pełni automatyczny ruchomy dach, daje możliwość wyboru, w zależności od nastroju czy ochoty, dynamicznego coupe lub eleganckiego kabrioletu. Możliwość obejrzenia tego 20-sekundowego spektaklu na kolorowym wysuwanym ekranie;
- 308 CC ma przewagę nad wersją 307 CC w postaci szerszego rozstawu kół i jakości karoserii, a także ustawienia siedzeń, w poprzedniej wersji przewidującego z tyłu więcej miejsca na nogi, teraz zaś stawiającego na ogólną przestronność;
- wersja 308 CC jest napędzana przez dwa dynamiczne i harmonijne napędy: silnik 1.6 THP, 150 KM z turbokompresorem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz diesel 2.0 Hdi FAP, 140 KM (norma Euro 5);
- szeroki rozstaw kół, obniżona podstawa i podwozie opracowane specjalnie z myślą o kształcie dają wersji 308 CC znakomite możliwości i przyczyniają się do zadowolenia kierowcy, jednocześnie gwarantując mu bezpieczeństwo. Hamulce tarczowe 302 x 26 są wielkością dostosowane do tych parametrów, zaś elektroniczny program stabilizacji (ESP) tej serii jest bardzo czuły;
- bardzo przyjemne odczucie stabilności wewnątrz 308 CC wydaje się być skuteczną ochroną przed wszelkimi drganiami, mogącymi zakłócić prowadzenie, widoczność za pojazdem i komfort jazdy;
- wysoki komfort akustyczny.
Peugeot 308 CC to również nowoczesne i inteligentne rozwiązania zapewniające wysokie bezpieczeństwo podróżujących (np. przednie siedzenia posiadają boczne poduszki powietrzne w wersji klatka piersiowa/miednica i jako jedyne na świecie, boczną poduszkę powietrzną chroniącą głowę, co gwarantuje skuteczną ochronę wszystkich części ciała, niezależnie od pozycji fotela). W przypadku zagrożenia wywróceniem wysuwane łuki uruchamiane zapłonowo, wyznaczają w ciągu kilku milisekund (krócej niż mrugnięcie oka) właściwą komórkę przestrzenną dla pasażerów, gwarantującą bezpieczeństwo. Wysokość, na jakiej znajduje się otwór przedniej szyby, została specjalnie do tego przystosowana.
Celem tych prac było otrzymanie 5 gwiazdek w teście Euro NCAP za ochronę dorosłych pasażerów.
Inne ciekawe rozwiązania w Peugeot 308 CC to:
- unikalny system Airwave, który tworzy prawdziwy szal ciepłego powietrza, którego temperaturę, moc i kierunek można regulować przyciskiem znajdującym się w zagłówku;
- automatyczna zdalnie sterowana blokada wewnętrznych schowków (skrzynka na rękawice i schowek pod oparciem środkowym);
- centralny układ zamykania czterech szyb;
- specjalna funkcja ‘dostęp do tylnych siedzeń’, z siedzeniami elektrycznymi;
- specjalna blokada drzwi i selektywny system odblokowywania;
- oświetlenie diodowe przy wsiadaniu, umieszczone na zewnętrznych lusterkach.
Peugeot 308 CC posiada pojemny bagażnik ze specjalnie wydzielonymi przegródkami (w tym spodnia osłona przeciwwiatrowa bagażnika), o wyglądzie szkatułki. Pojemność bagażnika VDA wynosi 403 dm3 w wersji coupe i 226 dm3 przy kabriolecie, lub odpowiednio 465 litrów i 266 litrów w wersji "płynnej".
Źródło: Samar.pl, Peugeot