Stratos HF - r. 1973
W następnych latach największą sławę przyniósł Lancii sport motorowy. W 1970 roku włoska marka przedstawiła koncepcyjnego Stratosa Zero zaprojektowanego przez studio Bertone. Samochód ten był jednak tak śmiały, że nie miał szans na seryjną produkcję. Stratos HF, który musiał powstać przynajmniej w liczbie 500 sztuk, by umożliwić modelowi start w Rajdowych Mistrzostwach Świata, również zwracał uwagę urodą. Swoją wartość pokazał jednak w sportowej rywalizacji. Zaczerpnięty od Ferrari silnik V6 o pojemności 2,5 l w cywilnej wersji oferował 190 KM, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h w 6,8 sekundy i rozpędzenie się do 232 km/h. W wersji sportowej auto dysponowało mocą około 275 KM przy masie mniejszej niż 950 kg. To wystarczyło, by model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata (1974, 1975, 1976) i na długie lata stał się ikoną tras rajdowych.