Renault
Typowe usterki: częste problemy z elektroniką pokładową; niedziałająca elektr. podnoszenia szyb; wycieki oleju z układu napędowego; awarie wtryskiwaczy, turbosprężarek i kół 2-masowych w dieslach dCi; uszkodzenie cewek zapłonowych w silnikach 1.4 i 1.6; błędy w oprogramowaniu; problemy z pracą motoru 2.0 IDE; usterki systemu śledzenia ciśnienia powietrza w kołach, awaryjny system ze zdalnym kluczykiem (karta „hands free”); luzy w układzie kierowniczym; nieprecyzyjna praca skrzyni biegów, szybko zużywające się elementy przednich wahaczy i stabilizatora; nietrwałe poduszki w tylnej belce (Megane II, Laguna II), pękające sprężyny tylnego zawieszenia (Clio II); szybko zużywające się elementy układu hamulcowego; korozja wydechu.
Ranking TUV: niezależnie od segmentu niemal wszystkie modele Renault słabo wypadają w rankingu TUV. Najgorzej - Twingo I generacji.
Akcje serwisowe: ryzyko pęknięcia spawu łączącego pedał hamulca z jego dźwignią - Scenic III i Megane III (06-07.2009 r.); nieprawidłowo zespawane elementy zagłówka ze stelażem przednich foteli - Modus (10.2004 r.); usterki komputera sterującego elektrycznym wspomaganiem kierownicy - Scenic II (od 01.2006 do 03.2009) i Kangoo II (do 01.2009 r.); ryzyko odkręcenia się nakrętki mocującej kolumnę kierowniczą do przekładni - Koleos (do 08.2009 r.); możliwość zwolnienia blokady położenia fotela kierowcy w prowadnicach - Twingo II (od 09.2008 do 02.2009 r.); nieprawidłowy montaż elementów kolumny kierowniczej - Kangoo II (do 03.2008 r.); brak spawów na wspornikach łączących stelaż oparcia z siedziskiem - Megane II z lat 2003-06 i Scenic II z 2003 r.; możliwość stopienia się włącznika świateł stopu - Clio III i Modus z lat 2005-06; złe poprowadzenie przewodów elektrycznych - Clio II (od 05.2003 do 11.2004 r.); nieprawidłowe działanie zwijaczy pasów bezpieczeństwa - Kangoo II (do 01.2008 r.); możliwość usterki
układu kierowniczego - Scenic II (od 13 do 17.06.2006 r.);