Opel
Typowe usterki: kłopoty z eksploatowanymi w mieście dieslami z filtrami cząstek stałych - praca silnika w trybie awaryjnym, konieczność częstej wymiany oleju, duże koszty związane z wymianą filtra DPF; w silniku benzynowym 1.0 szybko rozciąga się łańcuch rozrządu (czasem wymaga wymiany już po 40 tys. km); usterki elektroniki pomp wtryskowych w silnikach 1.7 CDTi; szybko korodujący układ wydechowy; luzy w układzie kierowniczym (najczęściej w Corsie C); nietrwałe sondy lambda i termostat w silnikach benzynowych 1.4 i 1.6; wycieki oleju z układu napędowego; przypadki zerwania pasków rozrządu (motory 1.6 16V i diesel 1.7); po większych przebiegach ciężej pracuje skrzynia biegów, a także zaciera się mechanizm wycieraczek; awarie skrzyni Easytronic.
Ranking TUV: wysokie miejsca zajmuje model Meriva. Także Agila wypada zadowalająco. Astra, Corsa i Vectra raczej plasują się w środku stawki. Najgorzej prezentuje się Omega B oraz Frontera.
Akcje serwisowe: wyciek oleju na osłonę termiczną kolektora wydechowego - Astra G i H z silnikiem Z16XEP z lat 2003-05; możliwa utrata panowania nad autem z powodu błędnie wykonanego wałka pośredniego układu kierowniczego - Antara z lat 2006-07; obluzowanie się nakrętek mocujących koło - Antara z 2007 r. wyposażona w stalowe felgi 6.5x16; niewłaściwe umiejscowienie pierścienia zabezpieczającego wałek zębaty w obudowie przekładni kierowniczej - Combo, Tigra B, Meriva (2007 r.); wadliwy uszczelniacz wałka napędowego przekładni głównej - GT (2007 r.); usterka zamków pasów siedzeń 2. i 3. rzędu oraz awaria hamulca ręcznego - niektóre Vivaro; nieprawidłowe zamocowanie wiązki przewodów tablicy rozdzielczej - Vivaro z lat 2006-07; zwarcia w podgrzewaczach spryskiwaczy przedniej szyby - Vectra C i Signum z lat 2004-06; nieprawidłowy montaż silentblocków - Corsa D z 2007 r.; wadliwe łożysko piasty tylnego koła - Vectra C i Signum z 2006 r.; nieprawidłowy montaż przedniego dolnego wahacza - Astra H z lat 2005-06;
brak rygla blokującego w zwijaczu pasa bezpieczeństwa - Vectra z 2006 r.