Mercedes
Typowe usterki: obecnie najpoważniejszym problemem użytkowników najnowszych modeli Mercedesa jest awaryjna elektronika, obecna niemal w każdym zespole auta; wariujące zestawy wskaźników i urządzeń pokładowych z powodu usterki komputera komfortu, magistrali danych lub skorodowanego połączenia wiązki elektrycznej z masą; awaria tylnych świateł (W211); zdarzają się usterki elektrohydraulicznych hamulców SBC; występują usterki systemów ABS oraz ESP; błędy w oprogramowaniu jednostek napędowych, awarie układów zasilania paliwem typu common rail; usterki turbosprężarek w silnikach Diesla, a także zużycie rolek pasków osprzętu; kłopoty z układem recyrkulacji spalin, uszkodzone pompy paliwa (zamontowane w zbiorniku); w nowszych modelach usterki automatycznych skrzyń biegów oraz nietrwałe elementy zawieszenia i układu hamulcowego; stosunkowo często spotykane są uszkodzenia systemu kierującego obiegiem powietrza wewnątrz samochodu; zdarzają się kłopoty z centralnym zamkiem; w starszych modelach (głównie W202 i
W210) pojawia się korozja nadwozia, podwozia oraz w komorze silnika; wycieki z przekładni kierowniczej oraz tylnego dyferencjału; problemy z pracą silników benzynowych zasilanych LPG.
Ranking TUV: Klasa A dość dobrze wypada w rankingu (najlepsze miejsce - 23., najgorsze - 64.). Model B sklasyfikowano tylko w najmłodszej kategorii wiekowej na dobrym, 27. miejscu. Popularna na naszym rynku klasa C im starsza, tym lepsza. Auto wśród 2- i 3-latków zajęło nie najlepsze, 67. miejsce, natomiast w najstarszej kategorii wiekowej wysoką, 19. lokatę. Rozczarowują pozycje Mercedesa klasy E, który najczęściej okupował dość odległe pozycje niezależnie od kategorii wiekowej - najlepsze miejsce to 45. lokata wśród aut 4- i 5-letnich.
Akcje serwisowe: wada układu aktywnego zawieszenia ABC (Active Body Control), w którym pod wpływem wysokiej temperatury i wilgoci stalowy oplot przewodu rozdzielającego układ ABC może ulec korozji - klasa S W220 (w Polsce akcja dotyczy 122 samochodów); przerwy w dopływie paliwa podczas jazdy oraz kłopoty z uruchomieniem, spowodowane błędami produkcyjnymi modułu bezpieczników i przekaźników - Sprinter (od 12.2006 do 01.2007 r.).; w wyniku nadtopienia izolacji przewodu wiązki alternatora może dojść do zwarcia, co w konsekwencji powoduje rozładowanie akumulatora i zanik napięcia w układzie elektrycznym pojazdu - Vito i Viano z silnikiem OM 624 wyprodukowane w Hiszpanii; nieszczelność przewodu paliwowego - Viano i Vito (od 03.2003 do 09.2006 r. - w Polsce 24 auta).