Kompakty 4x4 za 25 tys. zł
Bezpieczeństwo i komfort zimą
Zdaniem większości zmotoryzowanych do codziennego wykorzystania doskonale nadają się auta klasy kompaktowej
Zdaniem większości zmotoryzowanych, do codziennego wykorzystania doskonale nadają się auta klasy kompaktowej. Rozsądne rozmiary ułatwiają lawirowanie po zatłoczonych parkingach, natomiast stosunkowo obszerne wnętrza pozwalają na realizowanie wakacyjnych planów. Niestety, niemal wszystkie samochody segmentu C w podstawowych odmianach wyposażeniowych otrzymują jedynie napęd na przednią oś. To jednak często okazuje się nie wystarczać - zwłaszcza w czasie wyjazdu z zaśnieżonego parkingu na osiedlu. Chociażby z tego powodu warto zainteresować się kompaktem z napędem na cztery koła. W ten sposób poprawiamy swoje bezpieczeństwo i pewność prowadzenia. W tym segmencie dominuje niemiecki koncern Volkswagena.
VW Golf V 4Motion
Założony przez nas budżet w wysokości 25 tys. złotych daje pewne pole do poszukiwań godnego uwagi kompaktu, wyposażonego w napęd obu osi. Pamiętajmy, w popularnych modelach tego segmentu nie znajdziemy zazwyczaj rozbudowanego i zaawansowanego technicznie rozwiązania. Najlepszym tego przykładem jest Golf piątej generacji. Wspomniana odsłona zadebiutowała w 2003, wprowadzając w gamie Volkswagena nową jakość. Pod wzorowo zabezpieczoną przed rdzą karoserią wygospodarowano zdecydowanie więcej miejsca niż w poprzedniku - tym razem jazda na kanapie nie jest karą za złe sprawowanie. W bogatszych odmianach wyposażeniowych jakość materiałów wykończeniowych i mnogość dodatków na pokładzie dorównują samochodom z wyższego segmentu D. Zupełnie odmienne wrażenie sprawiają bazowe warianty.
Golf V z napędem 4x4 otrzymał oznaczenie 4Motion - pod tym skrótem kryje się stosunkowo prosty mechanizm wykorzystujący sprzęgło Haldex. W razie potrzeby napęd trafia płynnie na koła tylnej osi, błyskawicznie niwelując poślizg i zapewniając odpowiednią trakcję. Pod maską tej wersji popularnego Volkswagena pracują mocniejsze jednostki napędowe. Obok awaryjnego diesla 2,0 TDI o mocy 140-170 KM, znajdziemy benzynowe 2,0 FSI 150 KM - w jego przypadku problemem okazuje się spore zużycie paliwa. Ze względu na zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa, w silnikach FSI montaż instalacji gazowej mija się z celem.