Trwa ładowanie...

Kompaktowa hybryda

Kompaktowa hybrydaŹródło: zdjęcie producenta
dixulvj
dixulvj

Zaprezentowany we Frankfurcie Auris HSD Full Hybrid wprowadza technologię hybrydową do najważniejszego segmentu rynku, czyli pojazdów kompaktowych. W Polsce auto pojawi się w połowie przyszłego roku.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Segment C jest uznawany za trzon europejskiego rynku samochodów osobowych. Dlatego zastosowanie technologii hybrydowej właśnie w modelu Auris jest naturalnym etapem w poszerzaniu oferty pojazdów hybrydowych. Dzięki temu modelowi Toyota zamierza pokazać zalety tej technologii szerszej grupie odbiorców. Zalety takie jak wyjątkowa efektywność spalania i niska emisja CO2 są oczywiste i powszechnie już znane. Właściciel Toyoty Auris HSD będzie mógł jednak doświadczyć czegoś zupełnie nowego - ciszy panującej we wnętrzu dzięki płynnej pracy hybrydowego zespołu napędowego.

Auris HSD od wersji napędzanej tradycyjnymi silnikami odróżniają delikatne akcenty stylistyczne, dzięki którym udało się poprawić aerodynamikę nadwozia. Samochód otrzymał również charakterystyczne dla wszystkich nowych modeli hybrydowych Toyoty niebieskie akcenty i oznaczenia HSD.

Przód auta został zaprojektowany zgodnie z najbardziej surowymi zasadami aerodynamiki. Dodatkowo nadwozie zostało obniżone o 20mm, co w połączeniu z osłonami podwozia i tylnym dyfuzorem zapewnia optymalny przepływ powietrza pod samochodem. Specjalne 18-calowe felgi aluminiowe i opony o niskim oporze toczenia odpowiadają za minimalizację zawirowań powietrza powstających w nadkolach.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu Aurisa HSD zastosowano szereg zabiegów stylistycznych zarezerwowanych tylko dla pojazdów hybrydowych z gamy Toyoty. Fotele i wykończenie elementów deski rozdzielczej wykonano z niebieskiej skóry z błękitnymi przeszyciami. Zestaw zegarów otrzymał jasnoniebieskie podświetlenie. Auto ma również nową kierownicę, spłaszczoną u dołu. Specjalne, aluminiowe pedały dodatkowo podkreślają wyjątkowość wersji z napędem hybrydowym. Auris HSD przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10 sekund, a jednocześnie cechuje się najlepszą w klasie ekonomią spalania i emisją CO2 poniżej 100 g/km. Kierowca ma do wyboru trzy specjalne tryby pracy zespołu napędowego:
- tryb Eco maksymalizuje efektywność systemu hybrydowego pod kątem minimalnego zużycia paliwa;
- tryb Power maksymalizuje efektywność systemu hybrydowego pod kątem jak najlepszych osiągów;
- tryb EV, dostępny jedynie w tzw. pełnych hybrydach, umożliwia absolutnie ciche podróżowanie przy wykorzystaniu tylko silnika elektrycznego, co skutkuje zerowym zużyciem paliwa i zerową emisją CO2 (na dystansie do 2 km i do prędkości 50 km/h).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W Toyocie Auris HSD zastosowano sprawdzone już w trzeciej generacji Priusa panele słoneczne w przeszklonym dachu, które dostarczają energii do systemu wentylacji kabiny. Podobne panele słoneczne w desce rozdzielczej służą zasilaniu przenośnych sprzętów elektronicznych (ładowanie baterii, odtwarzaczy MP3 etc.), które można podłączyć do specjalnych gniazd zasilających rozmieszczonych po obydwu stronach deski rozdzielczej. Toyota zamierza w przyszłości udoskonalić system paneli słonecznych, tak aby pozyskiwana energia słoneczna zasilała baterię systemu hybrydowego.

Innym przykładem minimalizacji zużycia energii przez samochód jest technologia LED, wykorzystana zarówno w przednich, jak i tylnych światłach.

Źródło: Samar.pl

dixulvj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dixulvj
Więcej tematów