Opel Astra IV 2011
W przypadku Astry IV rynek wtórny pozawala na wybór obecnie produkowanego modelu. Nawet niedawny lifting nie naprowadzi zazdrosnego sąsiada na wiek naszego nowego, choć używanego samochodu, co dla wielu kierowców jest bardzo ważną kwestią. Mechanika i wnętrze wersji sprzed modernizacji nie odbiega od najnowszych egzemplarzy. Należyta jakość wykończenia zestawiona z sowitym wyposażeniem topowych wersji wysokoprężnych da użytkownikowi poczucie choć odrobiny prestiżu. Auta napędzane dieslem 2.0 CDTI 160 KM w przeważającej większości dysponują manualną skrzynią o sześciu przełożeniach, w wyjątkowych przypadkach klasycznym automatem także sześciobiegowym, który jednak podnosi spalanie i pogarsza osiągi. Przeznaczając na zakup używanej Astry czwartej osłony około 60 tysięcy złotych, z powodzeniem możemy liczyć na podobny poziom wyposażenia jak w Golfie VI, doliczając do tego adaptacyjne zawieszenie oraz kubełkowe fotele z ogromnym zakresem regulacji.