Peugeot 308
Niezmiennie tuż za czołówką kompaktowych propozycji z Niemiec trzymają się francuskie auta, prezentujące oryginalny styl - zupełnie obcy dosyć siermiężnym oponentom. Wśród nadsekwańskiej trójki Peugeot uchodzi za producenta stosunkowo konserwatywnego, stawiającego na ewolucję w stylistyce i mechanice, nie zaś na gwałtowne rewolucje wprawiające klientów w zakłopotanie. Reprezentant Peugeota w segmencie C, model 308, z sukcesami i bez skrępowania konkuruje z utytułowanymi rywalami dorównując im w praktycznych konkurencjach, przewyższając natomiast niejednokrotnie jakością wykonania i dopracowaniem jednostek napędowych - zwłaszcza wysokoprężnych słynących z dynamiki, niewielkiego zapotrzebowania na paliwo i trwałości. Niestety ani dynamiki, ani bogatego wyposażenia charakterystycznego dla francuskich konstrukcji nie spotkamy w podstawowej odmianie Access wycenianej na 59 900 złotych. 98-konny silnik 1.4 VTI wystarczy jedynie do miejskiego użytku, także ubogie wyposażenie obejmujące te same pozycje co w Astrze
nie zachwyci.