Opel Astra IV
Podium w klasie kompaktów skutecznie i bezapelacyjnie okupują zawodnicy z Niemiec, zostawiając w pobitym polu resztę europejskiej i azjatyckiej stawki. Odwiecznym rywalem Golfa niemal na każdym rynku była, jest i prawdopodobnie będzie Astra. Czwarta odsłona drugiego klasowego wzorca zza Odry przeszła dosyć niedawno udany face lifting, dzięki któremu kompaktowy Opel stracił wszystkie zmarszczki. Niestety nadal cierpi na nadwagę; waży minimum 1300 kg. Specjaliści decydujący o doborze jednostek napędowych poszli nieco inną ścieżką niż koledzy z Volkswagena. Zamiast w bazowej odmianie montować nowoczesną konstrukcję z turbodoładowaniem postawili na prosty wolnossący agregat. Pod maskę najtańszej Astry trafia benzynowe 1,4 o mocy 100 KM, niezbyt radzące sobie z ciężkim nadwoziem. W efekcie osiągnięcie pierwszej setki zajmuje 13,9 s, zaś zapotrzebowanie na paliwo oscyluje wokół 5,5 litra - oczywiście wedle katalogu. Inwestując 63 tysiące złotych otrzymujemy nieco więcej niż u VW. Elektrycznie regulowane i
podgrzewane lusterka jak i podnoszone szyby przednie, manualna klimatyzacja, dwuosiowa regulacja kolumny kierowniczej oraz radio z CD, znajdziemy w wyposażeniu standardowym.