Volvo V70
Nie od dziś wiadomo, że skandynawscy kierowcy należą do światowej elity. Pokazują to wyniki rajdowych czempionów, gdzie tuż za niepokonanym Francuzem plasują się Finowie, Norwegowie i Szwedzi. Dziełem tych ostatnich jest między innymi Volvo V70 pierwszej generacji, dostępne w latach 1996 - 2000. Kupując poczciwego Szweda z myślą o spokojnej zimowej eksploatacji, warto rozejrzeć się za nieco uterenowioną odmianą XC występującą seryjnie z dołączanym napędem tylnej osi oraz plastikowymi osłonami zderzaków jak i drzwi.
Kanciasta karoseria skrywa obszerną kabinę zdolną bez trudu zabrać cztery rosłe osoby wraz z bagażem - maksymalnie 420 l. Pod maską V70 i wersji XC najczęściej spotkamy silniki benzynowe - wolnossące i doładowane, istną wizytówkę Volvo. Dwulitrowy pięciocylindrowiec wytwarza 225 KM i 310 Nm spalając przy tym spore ilości paliwa. Jeszcze więcej zużywa odmiana 2,3 l turbo legitymujący się stadem 240-250 KM. Odrobinę słabszą propozycją jest 2,5-litrowy agregat o mocy 193 KM.