Skoda Octavia
W statystykach sprzedaży od lat nikt na polskim rynku nie może dorównać Skodzie Octavii, zostawiającej konkurentów daleko w tyle. Również auta z drugiej ręki cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, mowa tu jednak o standardowych przednionapędowych odmianach. Interesujący nas wariant z napędem na cztery koła pochodzącym z VW Golfa IV (tylna oś dołączana w krytycznych sytuacjach) jest rzadkim gościem portali aukcyjnych.
Przeciętną jakość wykonania typową dla Golfa IV i spółki oraz ciasnotę na tylnej kanapie rekompensuje przepastny przedział bagażowy - 548 l. Zimoodporną Octavię I generacji napędzała skromna gama silnikowa. Miłośnicy instalacji gazowych powinni sięgnąć po archaiczną jednostkę 2,0 115 KM. Drugi benzyniak w katalogu, 1,8 turbo wytwarza 150 KM, co w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się w trudnych warunkach. Kompaktowa Skoda wzorem szlachetniejszych Audi występowała również z długowiecznym i niezwykle oszczędnym dieslem z rodziny TDI - 1,9 (90 i 101 KM).