Subaru Impreza
Każdy prawdziwy maniak motoryzacji zapytany o najlepszy napęd na cztery koła dostępny w aucie osobowym, bez chwili zawahania wymieni Audi i Subaru - rajdowe ikony. Japończycy swój kompaktowy model konsekwentnie wyposażają w stały napęd czterech kół, niezależnie od wersji silnikowej. Wyznaczony budżet pozwoli nam na zakup drugiej odsłony Imprezy - GD, oferowanej od 2001 do 2007, niestety wyłącznie słabszych wolnossących wariantów.
Wnętrze azjatyckiego kompaktu nie zachwyca, twarde tworzywa odporne na upływ czasu wyglądają tanio i tandetnie, jak na japońskie auto przystało. Przestrzenią Impreza także nie imponuje, niewielka ilość miejsca i skromny bagażnik utrudnią rodzinny wyjazd. Jednak Subaru nie kupuje się z pobudek funkcjonalnych, lecz dla trakcji i fenomenalnego napędu - nawet w wolnossących wersjach. Bazowe silniki 1,5 l (moc 105 â 110 KM) lepiej zostawić w spokoju, podobnie jeszcze słabszy 1,6 l generujący 95 KM. Za absolutne minimum należy uznać czterocylindrowego boksera 2,0 16V 125 lub 160 KM (od 2005 roku). Te wersje jednak kosztują więcej.