Projektanci z Rüsselsheim, pokazali wreszcie czwartą generację jednego z najbardziej popularnych kompaktów w Europie - Astrę nowej generacji. Auto światową premierę będzie miało 17 września, na targach samochodowych w Frankfurcie.
Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód nawiązuje do nagrodzonego tytułem Car of the Year 2009 modelu Insignia. Jak zapewnia producent, Astra nowej generacji wprowadza do klasy kompaktów wiele elementów wyposażenia, które pojawiły się w modelu Insignia. Dostępne będą tak wyjątkowe technologie jak zupełnie nowe podwozie mechatroniczne, adaptacyjny system oświetlenia, przednia kamera rozpoznająca znaki drogowe oraz technologia gwarantująca maksymalną ergonomię siedzeń.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ ASTRY * Przy długości 4,42 metra, nowa Astra ma gwarantować więcej wygody i przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ma stać się to dzięki większemu o 71 mm rozstawowi kół. - Elementy stylistyki wprowadzone w modelu Insignia, w nowej Astrze zostały zinterpretowane na nowo, ponieważ ważne jest, aby każdy model Opla posiadał własną osobowość - mówi Mark Adams, wiceprezes ds. designu General Motors Europe. - To dlatego widoczne są podwójne skrzydła każdego ze świateł tylnych i dynamiczna, odwrócona ostra linia boczna wizualnie łącząca się z linią tylnej szyby i tylnym słupkiem. Podwozie Opla Astry opracowane zostało jako układ mechatroniczny, czyli połączenie funkcji mechanicznych i elektronicznego sterowania. Podobnie, jak Insignia, Astra może być wyposażona w stanowiący rzadkość w tej klasie samochodów, inteligentny, elektroniczny system sterowania FlexRide, oferujący trzy opcje prowadzenia - Standard,
Sport i Tour. Równolegle system nieprzerwanie dostosowuje się do zmian stylu jazdy i prędkości na zakrętach.
W nowej Astrze znalazły się również inne rozwiązania wprost z Insignii. Drogę oświetli nowa generacja świateł biksenonowych AFL+, zmieniających natężenie i zasięg w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, wykorzystujących dziewięć różnych trybów oświetleniowych. Auto będzie można również wyposażyć w kamerę rozpoznającą znaki drogowe.
Poza jednostkami o najniższej mocy, wszystkie silniki wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów. Nowością będzie nowa, kompaktowa, automatyczna skrzynia biegów z funkcją Active Select.
Pod maską nowej Astry znajdą się silniki wysokoprężne oraz o zapłonie iskrowym. Motory oznaczone symbolem CDTI są wyposażone w common-rail lub wielopunktowy wtrysk paliwa. Ich pojemność rozpoczyna się już od 1,3 do 2,0 litrów a moc od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie z nich mają filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter). W ofercie znajdzie się również wersja ecoFLEX o niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.
Dostępne będą też cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Nowy, mniejszy silnik wysokoprężny 1.4 Turbo o mocy 103 kW/140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra. Ma on osiągać o 14 proc. wyższy moment obrotowy, przy mniejszym zużyciu paliwa.
Lopez, Opel