Kia Cee'd

None

Obraz

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Trzy lata po premierze Kia Cee’d otrzymała nowy wizerunek. Co ważniejsze, zmieniła się też pod względem technicznym.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

To typowy facelifting, który ma odświeżyć model oferowany od 2007 roku. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie na którym rozpoczęła się sprzedaż nowego Ceed’a.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Dlaczego producent tak szybko zdecydował się na odmłodzenie tak dobrze przyjętego modelu? Zdaniem przedstawicieli koncernu - to naturalna kolej rzeczy, wymuszona konkurencją w branży motoryzacyjnej i zbliżającym się Salonem Samochodowym we Frankfurcie na którym wszyscy chcą przecież pokazać coś nowego. Kia nie ograniczy się jednak do retuszu swojego przeboju. Wprowadza właśnie stworzony od podstaw, nowy model Sorento. We Frankfurcie będzie też debiutować model Venga.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Nowa wersja Ceed’a najbardziej zmieniła się z przodu. Ma inny kształt reflektorów, maski i zderzaków, przez co jest dłuższa od swojej poprzedniczki o całe… 20 mm. Znakiem rozpoznawczym odświeżonego Ceed’a jest nawiązujący do nowej linii modelowej Kia wlot powietrza z charakterystycznym, chromowanym obramowaniem, znanym z modelu Soul.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy jest również grill i boczne lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Kierowca może teraz wybierać spośród pięciu nowych kolorów karoserii (w tym 4 metalizowanych).

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Dzięki tym niewielkim zmianom popularność modelu ma pozostać co najmniej na dotychczasowym poziomie. Produkcja Cee’da po faceliftingu ruszyła dwa miesiące temu w słowackiej fabryce w Żilinie.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

To zwyczajna kosmetyka, ważniejsza jest technika. Dlatego zmieniono wyposażenie, wprowadzając np. oszczędzający paliwo system Stop and Go, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), system podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM), ogranicznik prędkości, tempomat i system podpowiedzi optymalnego stylu jazdy. Na liście wyposażenia jest też system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i dwustrefowa klimatyzacja.

/ 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Zaglądając do środka odkryjemy nową, centralną konsolę (do wyboru są teraz trzy kolory kratek nawiewu), krótki drążek zmiany biegów i czteroramienną, wielofunkcyjną kierownicę. Niestety, część przycisków umieszczono tak, że podczas jazdy na wprost nie da się do nich sięgnąć bez odrywania od niej rąk i wzroku od drogi.

10 / 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Subtelną zmianę dostrzegą ci, którzy znają starego Ceed’a. Zmieniono kolor podświetlenia zegarów z pomarańczowego na czerwony. U dołu prędkościomierza jest teraz wielofunkcyjny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, podpowiadający najlepszy moment do zmiany biegu. Zwiększono też pojemność schowka w centralnej konsoli.

11 / 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Nieznacznie zmieniono centralną konsolę. Do wyboru są teraz trzy kolory obudowy kratek nawiewu.

12 / 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Gama silników pozostaje bez zmian, ale mają zużywać o 5 proc. mniej paliwa. Nowością jest łączona z nimi, sześciobiegowa skrzynia. Nowy jest także zaprojektowany w Russelsheim i produkowany w słowackiej fabryce silnik diesla 1.6 o mocy 115 KM (przy 4 000 obr./min.) z układem wtryskowym common rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat. Maksymalny moment obrotowy 255 Nm jest dostępny w zakresie od 1900 do 2750 obr./min. Jednostkę wyposażono w zawór recyrkulacji spalin EGR i filtr cząstek stałych. Opcjonalnie, podobnie jak benzynowe silniki 1.4 i 1.6, nowy diesel będzie wyposażany w system Stop & Go.

13 / 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Pojawiły się także nowe wzory felg.

14 / 14Koreański przebój z nową twarzą

Obraz
© Marek Wieliński

Nowe tylne lampy wyglądają, jakby wykonano je w technologii LED. Niestety, to tylko imitacja.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka