Kia Cee'd
None
Koreański przebój z nową twarzą
Trzy lata po premierze Kia Cee’d otrzymała nowy wizerunek. Co ważniejsze, zmieniła się też pod względem technicznym.
Koreański przebój z nową twarzą
To typowy facelifting, który ma odświeżyć model oferowany od 2007 roku. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie na którym rozpoczęła się sprzedaż nowego Ceed’a.
Koreański przebój z nową twarzą
Dlaczego producent tak szybko zdecydował się na odmłodzenie tak dobrze przyjętego modelu? Zdaniem przedstawicieli koncernu - to naturalna kolej rzeczy, wymuszona konkurencją w branży motoryzacyjnej i zbliżającym się Salonem Samochodowym we Frankfurcie na którym wszyscy chcą przecież pokazać coś nowego. Kia nie ograniczy się jednak do retuszu swojego przeboju. Wprowadza właśnie stworzony od podstaw, nowy model Sorento. We Frankfurcie będzie też debiutować model Venga.
Koreański przebój z nową twarzą
Nowa wersja Ceed’a najbardziej zmieniła się z przodu. Ma inny kształt reflektorów, maski i zderzaków, przez co jest dłuższa od swojej poprzedniczki o całe… 20 mm. Znakiem rozpoznawczym odświeżonego Ceed’a jest nawiązujący do nowej linii modelowej Kia wlot powietrza z charakterystycznym, chromowanym obramowaniem, znanym z modelu Soul.
Koreański przebój z nową twarzą
Nowy jest również grill i boczne lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami.
Koreański przebój z nową twarzą
Kierowca może teraz wybierać spośród pięciu nowych kolorów karoserii (w tym 4 metalizowanych).
Koreański przebój z nową twarzą
Dzięki tym niewielkim zmianom popularność modelu ma pozostać co najmniej na dotychczasowym poziomie. Produkcja Cee’da po faceliftingu ruszyła dwa miesiące temu w słowackiej fabryce w Żilinie.
Koreański przebój z nową twarzą
To zwyczajna kosmetyka, ważniejsza jest technika. Dlatego zmieniono wyposażenie, wprowadzając np. oszczędzający paliwo system Stop and Go, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), system podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM), ogranicznik prędkości, tempomat i system podpowiedzi optymalnego stylu jazdy. Na liście wyposażenia jest też system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i dwustrefowa klimatyzacja.
Koreański przebój z nową twarzą
Zaglądając do środka odkryjemy nową, centralną konsolę (do wyboru są teraz trzy kolory kratek nawiewu), krótki drążek zmiany biegów i czteroramienną, wielofunkcyjną kierownicę. Niestety, część przycisków umieszczono tak, że podczas jazdy na wprost nie da się do nich sięgnąć bez odrywania od niej rąk i wzroku od drogi.
Koreański przebój z nową twarzą
Subtelną zmianę dostrzegą ci, którzy znają starego Ceed’a. Zmieniono kolor podświetlenia zegarów z pomarańczowego na czerwony. U dołu prędkościomierza jest teraz wielofunkcyjny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, podpowiadający najlepszy moment do zmiany biegu. Zwiększono też pojemność schowka w centralnej konsoli.
Koreański przebój z nową twarzą
Nieznacznie zmieniono centralną konsolę. Do wyboru są teraz trzy kolory obudowy kratek nawiewu.
Koreański przebój z nową twarzą
Gama silników pozostaje bez zmian, ale mają zużywać o 5 proc. mniej paliwa. Nowością jest łączona z nimi, sześciobiegowa skrzynia. Nowy jest także zaprojektowany w Russelsheim i produkowany w słowackiej fabryce silnik diesla 1.6 o mocy 115 KM (przy 4 000 obr./min.) z układem wtryskowym common rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat. Maksymalny moment obrotowy 255 Nm jest dostępny w zakresie od 1900 do 2750 obr./min. Jednostkę wyposażono w zawór recyrkulacji spalin EGR i filtr cząstek stałych. Opcjonalnie, podobnie jak benzynowe silniki 1.4 i 1.6, nowy diesel będzie wyposażany w system Stop & Go.
Koreański przebój z nową twarzą
Pojawiły się także nowe wzory felg.
Koreański przebój z nową twarzą
Nowe tylne lampy wyglądają, jakby wykonano je w technologii LED. Niestety, to tylko imitacja.