Kawasaki świętuje 50 lat modeli Z. Cztery nakedy w jubileuszowych malowaniach
50 lat to kawał czasu, więc taki okres na rynku jest dobrym dowodem na popularność linii Z od Kawasaki. Nakedy od dawna należą do najchętniej kupowanych motocykli i japońska marka postanowiła uczcić jubileusz edycją specjalną zarówno modeli Z650 i Z900, jak i ich wersji retro – Z650RS i Z900RS.
Kawasaki przygotowało specjalne jubileuszowe odmiany na 50-lecie motocykli z linii Z. W 1972 r. zadebiutowało Kawasaki Z1, które było jednym z pierwszych modeli stworzonych wg klasycznego dziś przepisu na typowy miejski motocykl z Japonii. W USA ten rodzaj jednośladów nosi nawet nazwę Universal Japanese Motorcyckle (Uniweslany Japoński Motocykl). Oznacza to brak owiewek (lub montaż symbolicznych elementów), ale przede wszystkim rzędowy, czterocylindrowy silnik o niezłych osiągach.
Współczesną wersją tej maszyny jest dziś Kawasaki Z900, które wraz z dwucylindrowym Z650 w wersjach na 50-lecie pomalowane są czerwonym lakierem Firecracker Red znanym z modelu Z1100GP z lat 80. Kolor ten pokrył praktycznie całe motocykle włącznie z kołami, a oprócz odpowiednich oznaczeń edycji specjalnej, całość uzupełniają oznaczenia modelu i napis Kawasaki w kolorze złotym. Choć mamy tu do czynienia z wersją podstawową Z900 (a nie SE), to dodatkowo również przedni widelec ma kolor złoty.
Wersje specjalne otrzymały też bazujące na tych nakedach modele w stylu retro, czyli Kawasaki Z650RS i Z900RS. W ich przypadku zamiast jednolitego czerwonego lakieru barwa ta współgra z brązem. To dwukolorowe malowanie to nawiązanie do wzoru Fireball z oryginalnego Z1. Całość uzupełniają felgi w kolorze złotym.
Modele ze specjalnej serii Kawasaki Z50th będą dostępne w Polsce od wiosny, ale już można je zamawiać. Ceny są nieco wyższe niż standardowych. Z650 kosztuje 36 800 zł, Z900 – 50 100 zł, Z650RS – 41 800 zł, a Z900RS – 63 200 zł. Dodatkowo każdy kupujący otrzyma specjalny album o 50 latach linii Z, który nie będzie dostępny w oddzielnej sprzedaży.