Kawasaki świętuje 50 lat modeli Z. Cztery nakedy w jubileuszowych malowaniach

50 lat to kawał czasu, więc taki okres na rynku jest dobrym dowodem na popularność linii Z od Kawasaki. Nakedy od dawna należą do najchętniej kupowanych motocykli i japońska marka postanowiła uczcić jubileusz edycją specjalną zarówno modeli Z650 i Z900, jak i ich wersji retro – Z650RS i Z900RS.

Kawasaki Z900 50thKawasaki Z900 50th
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Kawasaki przygotowało specjalne jubileuszowe odmiany na 50-lecie motocykli z linii Z. W 1972 r. zadebiutowało Kawasaki Z1, które było jednym z pierwszych modeli stworzonych wg klasycznego dziś przepisu na typowy miejski motocykl z Japonii. W USA ten rodzaj jednośladów nosi nawet nazwę Universal Japanese Motorcyckle (Uniweslany Japoński Motocykl). Oznacza to brak owiewek (lub montaż symbolicznych elementów), ale przede wszystkim rzędowy, czterocylindrowy silnik o niezłych osiągach.

Współczesną wersją tej maszyny jest dziś Kawasaki Z900, które wraz z dwucylindrowym Z650 w wersjach na 50-lecie pomalowane są czerwonym lakierem Firecracker Red znanym z modelu Z1100GP z lat 80. Kolor ten pokrył praktycznie całe motocykle włącznie z kołami, a oprócz odpowiednich oznaczeń edycji specjalnej, całość uzupełniają oznaczenia modelu i napis Kawasaki w kolorze złotym. Choć mamy tu do czynienia z wersją podstawową Z900 (a nie SE), to dodatkowo również przedni widelec ma kolor złoty.

Kawasaki Z900RS 50th
Kawasaki Z900RS 50th © Materiały prasowe | Kawasaki

Wersje specjalne otrzymały też bazujące na tych nakedach modele w stylu retro, czyli Kawasaki Z650RS i Z900RS. W ich przypadku zamiast jednolitego czerwonego lakieru barwa ta współgra z brązem. To dwukolorowe malowanie to nawiązanie do wzoru Fireball z oryginalnego Z1. Całość uzupełniają felgi w kolorze złotym.

Modele ze specjalnej serii Kawasaki Z50th będą dostępne w Polsce od wiosny, ale już można je zamawiać. Ceny są nieco wyższe niż standardowych. Z650 kosztuje 36 800 zł, Z900 – 50 100 zł, Z650RS – 41 800 zł, a Z900RS – 63 200 zł. Dodatkowo każdy kupujący otrzyma specjalny album o 50 latach linii Z, który nie będzie dostępny w oddzielnej sprzedaży.

Kawasaki Z650RS 50th
Kawasaki Z650RS 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z650 50th
Kawasaki Z650 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z650RS 50th
Kawasaki Z650RS 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z900RS 50th
Kawasaki Z900RS 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z900 50th
Kawasaki Z900 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z650RS 50th
Kawasaki Z650RS 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z650 50th
Kawasaki Z650 50th © Materiały prasowe | Kawasaki
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3