WAŻNE
TERAZ

Debiut jak marzenie. Ekspresowy mecz Igi Świątek

Złoty kolor w Kawasaki Z900RS SE to znak ważnej zmiany

Kawasaki odświeżyło swój retro model Z900RS, zmieniając oferowane malowania, ale najważniejszą nowością jest pojawienie się odmiany SE. Wersja ta nie tylko świetnie wygląda, ale też jeździ lepiej od modelu podstawowego.

Kawasaki Z900RS SEKawasaki Z900RS SE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Kawasaki Z900RS to popularny naked Z900 w przebraniu retro. Zadbano o to, aby RS prezentował się zupełnie inaczej: zmieniono nawet wygląd silnika i skrzyni biegów. Co więcej, dostosowano charakterystykę silnika tak, aby oferował on większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie (kosztem mocy) niż w standardowej "Zecie". W ten sposób powstał motocykl, który jest hołdem dla Kawasaki Z1 z lat 70.

Na rok modelowy 2022 japońska marka przygotowała nowe malowania. Wymieniono wszystkie trzy oferowane wzory i w nowej wersji dostępne będą: granatowo-złoty, zielono-szary oraz czarny z szarym i niebieskim paskiem. Ciekawa zmiana, choć oznacza, że chętni na stare malowania muszą się spieszyć.

Kawasaki Z900RS
Kawasaki Z900RS © Materiały prasowe | Kawasaki

Nowością będzie też pojawienie się nowej wersji tego modelu, czyli Kawasaki Z900RS SE. Odróżnić ją można po czarno-żółtym malowaniu oraz złotych felgach i przednim zawieszeniu. To ostatnie świadczy też o jednej z różnic technicznych wersji SE. Przednie zawieszenie o średnicy 41 mm zostało nieco przestrojone, ale najważniejsza nowość pojawiła się z tyłu. Jest to amortyzator Ohlins S46 z regulowanym napięciem wstępnym.

Kawasaki Z900RS SE ma też nowe przednie hamulce z dwoma tarczami Brembo o średnicy 300 mm z zaciskami M4.32 tej samej firmy. Całość uzupełnia mniejsza pompa hamulcowa Nissin i nowe przewody hamulcowe wykonane ze stali nierdzewnej.

Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki

Kawasaki Z900RS napędzane jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 948 cm3, którego maksymalna moc to 111 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 98,5 Nm przy 6500 obr./min.

Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025