Złoty kolor w Kawasaki Z900RS SE to znak ważnej zmiany

Kawasaki odświeżyło swój retro model Z900RS, zmieniając oferowane malowania, ale najważniejszą nowością jest pojawienie się odmiany SE. Wersja ta nie tylko świetnie wygląda, ale też jeździ lepiej od modelu podstawowego.

Kawasaki Z900RS SEKawasaki Z900RS SE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Kawasaki Z900RS to popularny naked Z900 w przebraniu retro. Zadbano o to, aby RS prezentował się zupełnie inaczej: zmieniono nawet wygląd silnika i skrzyni biegów. Co więcej, dostosowano charakterystykę silnika tak, aby oferował on większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie (kosztem mocy) niż w standardowej "Zecie". W ten sposób powstał motocykl, który jest hołdem dla Kawasaki Z1 z lat 70.

Na rok modelowy 2022 japońska marka przygotowała nowe malowania. Wymieniono wszystkie trzy oferowane wzory i w nowej wersji dostępne będą: granatowo-złoty, zielono-szary oraz czarny z szarym i niebieskim paskiem. Ciekawa zmiana, choć oznacza, że chętni na stare malowania muszą się spieszyć.

Kawasaki Z900RS
Kawasaki Z900RS © Materiały prasowe | Kawasaki

Nowością będzie też pojawienie się nowej wersji tego modelu, czyli Kawasaki Z900RS SE. Odróżnić ją można po czarno-żółtym malowaniu oraz złotych felgach i przednim zawieszeniu. To ostatnie świadczy też o jednej z różnic technicznych wersji SE. Przednie zawieszenie o średnicy 41 mm zostało nieco przestrojone, ale najważniejsza nowość pojawiła się z tyłu. Jest to amortyzator Ohlins S46 z regulowanym napięciem wstępnym.

Kawasaki Z900RS SE ma też nowe przednie hamulce z dwoma tarczami Brembo o średnicy 300 mm z zaciskami M4.32 tej samej firmy. Całość uzupełnia mniejsza pompa hamulcowa Nissin i nowe przewody hamulcowe wykonane ze stali nierdzewnej.

Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki

Kawasaki Z900RS napędzane jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 948 cm3, którego maksymalna moc to 111 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 98,5 Nm przy 6500 obr./min.

Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Z900RS SE
Kawasaki Z900RS SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯