Złoty kolor w Kawasaki Z900RS SE to znak ważnej zmiany
Kawasaki odświeżyło swój retro model Z900RS, zmieniając oferowane malowania, ale najważniejszą nowością jest pojawienie się odmiany SE. Wersja ta nie tylko świetnie wygląda, ale też jeździ lepiej od modelu podstawowego.
Kawasaki Z900RS to popularny naked Z900 w przebraniu retro. Zadbano o to, aby RS prezentował się zupełnie inaczej: zmieniono nawet wygląd silnika i skrzyni biegów. Co więcej, dostosowano charakterystykę silnika tak, aby oferował on większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie (kosztem mocy) niż w standardowej "Zecie". W ten sposób powstał motocykl, który jest hołdem dla Kawasaki Z1 z lat 70.
Na rok modelowy 2022 japońska marka przygotowała nowe malowania. Wymieniono wszystkie trzy oferowane wzory i w nowej wersji dostępne będą: granatowo-złoty, zielono-szary oraz czarny z szarym i niebieskim paskiem. Ciekawa zmiana, choć oznacza, że chętni na stare malowania muszą się spieszyć.
Nowością będzie też pojawienie się nowej wersji tego modelu, czyli Kawasaki Z900RS SE. Odróżnić ją można po czarno-żółtym malowaniu oraz złotych felgach i przednim zawieszeniu. To ostatnie świadczy też o jednej z różnic technicznych wersji SE. Przednie zawieszenie o średnicy 41 mm zostało nieco przestrojone, ale najważniejsza nowość pojawiła się z tyłu. Jest to amortyzator Ohlins S46 z regulowanym napięciem wstępnym.
Kawasaki Z900RS SE ma też nowe przednie hamulce z dwoma tarczami Brembo o średnicy 300 mm z zaciskami M4.32 tej samej firmy. Całość uzupełnia mniejsza pompa hamulcowa Nissin i nowe przewody hamulcowe wykonane ze stali nierdzewnej.
Kawasaki Z900RS napędzane jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 948 cm3, którego maksymalna moc to 111 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 98,5 Nm przy 6500 obr./min.