Kawasaki patrzy w przyszłość. Japończycy pokazali modele elektryczne i hybrydę

Mediolańskie stoisko Kawasaki podczas targów EICMA wyróżniało się na tle innych dużych producentów. Ta japońska marka pokazała cały zestaw alternatywnych napędów, które mają być przyszłością motocykli.

Kawasaki na targach EICMAKawasaki na targach EICMA
Źródło zdjęć: © WP | Szymon Jasina
Szymon Jasina

Kawasaki stawia na prąd – tak w skrócie można opisać to, co zaprezentowano w Mediolanie. Pierwszą i na razie najważniejszą parą nowości są elektryczne modele Ninja i Z, czyli sportowy i naked. Są to odpowiedniki spalinowych maszyn 125 cm3 i trafią do sprzedaży już w 2023 r. Zasilane są z akumulatorów o pojemności 3 kWh.

Małe elektryki, to jednak coś, czego na rynku jest już sporo. Natomiast Kawasaki Ninja w wydaniu hybrydowym to zdecydowanie większa rewolucja i bardzo odważny projekt. Jak widać, Japończykom udało się w nadwoziu motocykla zmieścić taki układ napędowy. Choć zaprezentowana maszyna to prototyp modelu, który faktycznie trafi do sprzedaży, to tu przyjdzie nam poczekać trochę dłużej niż w przypadku maszyn elektrycznych – hybrydowa Ninja ma trafić do salonów w 2024 r.

Kawasaki na targach EICMA
Kawasaki na targach EICMA © WP | Szymon Jasina

To jednak nie koniec, gdyż obok tych trzech motocykli Kawasaki pokazało jeszcze eksperymentalny silnik. Jest to czterocylindrowa doładowana jednostka znana z modelu H2, ale dostosowana do spalania wodoru. Ma to być sposób, aby połączyć motor spalinowy z ekologią.

Jak widać Kawasaki mocno wiąże swoją przyszłość z napędami alternatywnymi, ale zarazem szuka różnych dróg i jako pierwszy producent chce zaoferować tak duży wybór. Jednak z drugiej strony zwolennicy tradycji też nie powinni się obawiać – na stoisku Kawasaki model H2 cały czas zajmował jedno z najważniejszych miejsc. Japończycy zapowiedzieli też, że w latach 2024-2025 wprowadzą do oferty 30-35 nowych modeli spalinowych, a połowa z nich trafi do Europy.

Kawasaki na targach EICMA
Kawasaki na targach EICMA © WP | Szymon Jasina
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne