Kawasaki Eliminator H2 to cruiser z doładowanym silnikiem. Może pojawić się w 2021 r. 

Wszystko wskazuje na to, że Kawasaki chce w pełni wykorzystać swój doładowany silnik montowany w motocyklach oznaczonych nazwą H2. Najbardziej niespodziewany i nietypowy model może nadejść już w 2021 r. i będzie to cruiser Kawasaki Eliminator H2.

Kawasaki Z H2Kawasaki Z H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Doładowany silnik znany z Kawasaki Ninja H2 to prawdziwe wydarzenie w świecie motocykli. W przypadku drogowej maszyny jego moc to 231 KM, a w wersji torowej nawet 310 KM. Choć takie parametry kojarzą się oczywiście z supersportowymi maszynami, to Kawasaki ma szerszą ofertę z dwoma 200-konnami wersjami – nakedem Z H2 i modelem sportowo-turystycznym Ninja H2 SX. W praktyce są to bardzo zbliżone maszyny, ale możliwe już niedługo w ofercie pojawi się motocykl oznaczony H2, kierowcy do zupełnie innych klientów.

Powtarzane coraz częściej plotki mówią o tym, że Kawasaki opracowuje model Eliminator H2. I tu już nazwa wiele zdradza – Eliminator to była linia modeli cruiserów japońskiej marki. Teraz ma powrócić z doładowanym i piekielnie mocnym jak na ten segment silnikiem. Cruisery kojarzą się raczej z dużymi widlastymi dwucylindrowcami o charakterystycznym dźwięku i dużym momencie obrotowym. W przypadku doładowanej czterocylindrowej litrowej rzędówki będzie inaczej, choć na to drugie można liczyć.

Istnieje spore prawdopodobieństwo, że silnik zamontowany w Kawasaki Eliminatorze H2 będzie miał znacząco zmienioną charakterystykę. Oznacza to, że moc może być jeszcze niższa niż 200 KM, ale przebieg jej oraz momentu obrotowego bardziej równomierny, dostosowany do charakteru cruisera.

Japońska prasa motocyklowa właśnie poinformowała, że Kawasaki Eliminator H2 już ma być na ostatnich etapach powstawania i może zadebiutować w 2021 r. Pokazali też swój pomysł na wygląd tego motocykla. Co bardzo prawdopodobne, rama pozostanie taka sama jak w pozostałych modelach, ale przednie zawieszenie zostanie mocniej pochylone, a tył wydłużony. Jeśli faktycznie taki motocykl powstanie, to można być pewnym, że Kawasaki Eliminator H2 będzie jedyny w swoim rodzaju i to nie tylko ze względu na napęd.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025