Sześciokrotny mistrz świata bez prawka. Jonathan Rea przyznał, dlaczego nie ma kat. A 

Jonathan Rea to jeden z najlepszych dziś zawodników startujących w wyścigach motocyklowych. Sześć razy pod rząd zdobył mistrzostwo serii WSBK. Jak niedawno przyznał – nie ma jednak prawa jazdy na motocykl i raz nawet oblał egzamin.

Jonathan ReaJonathan Rea
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Zawodnicy startujący w sportach motorowych (czy to na dwóch, czy czterech kołach) swoje kariery niemal zawsze zaczynają w wieku kilku lub maksymalnie kilkunastu lat. Często w momencie, gdy mogą uzyskać prawo jazdy, są już uznanymi zawodnikami. Jednak każdy w końcu zdaje egzamin? Jak się okazuje – niekoniecznie.

Startujący w ekipie Kawasaki Jonathan Rea, jedna z największych gwiazd wyścigów motocyklowych, rekordzista i sześciokrotny mistrz świata WSBK (w latach 2015-2020), uhonorowany Orderem Imperium Brytyjskiego (MBE), mimo 34 lat na karku, cały czas nie ma prawka na motocykl. Jak informuje Belfast Telegraph, słynny zawodnik z Irlandii Północnej w nagranym niedawno wywiadzie telewizyjnym przyznał, że nie ma prawa jazdy kat. A.

"To trochę zawstydzające, że jestem sześciokrotnym mistrzem świata, ale nie mogę pojechać do lokalnych sklepów na motocyklu" – powiedział Jonathan Rea. Przyznał też, że choć ludzie wiedzą, że nie ma prawa jazdy na motocykl, to nie opowiadał wcześniej o tym, że raz podszedł do egzaminu, gdy mieszkał na Wyspie Man, ale oblał teorię.

Jonathan Rea powiedział w wywiadzie z Eamonnem Malliem też, że ma zamiar to zmienić. Nawet zapisał się na egzamin w Belfaście przed lockdownem i zamknięciem ośrodków egzaminacyjnych, ale aktualna sytuacja pandemiczna pokrzyżowała jego plany. Teraz ma zamiar swoją próbę uzyskania prawa jazdy transmitować w serwisie YouTube lub innych mediach społecznościowych, gdy tylko się tym zajmie.

Pozostaje nam wszystkim życzyć Jonathanowi Rei, aby wreszcie zdobył prawo jazdy i mógł cieszyć się jazdą motocyklem nie tylko na torze, ale też na publicznych drogach. Bez wątpienia, jak tylko zda teorię, z częścią praktyczną poradzi sobie bez problemu – ósemka na placyku nie powinna mu już sprawić trudności.

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury