| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8494/307-2005-lifting-01.jpeg',550,353) ) |
| --- | Najwyraźniej takie zadanie postawili sobie projektanci zmian wprowadzanych w produkowanym od czterech lat modelu 307. Zmiany zasługują ze wszech miar na uwagę, bo dotyczą zarówno powierzchowności, jak i gamy silników 307-ki. Wszystkie nowinki mają za zadanie przydać Peugeotowi więcej drapieżności.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8494/307-2005-lifting-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Jednym z powodów, dla których klienci wybierali dotąd model 307-ka była jego uroda. Na pewno auto miało i inne, rzeczywiste zalety, skoro jurorzy przyznali mu zaszczytny tytuł Car of the Year 2002, ale to wdzięk zadecydował o tak dużym powodzeniu. Wygląd 307-ki chyba jeszcze nie stracił atrakcyjności, ale najwyraźniej zaczął odstawać od kierunku, jaki Peugeotom nadał model 407. Tak samo więc, jak model wyższej klasy, 307-ka kusić ma drapieżnym wyglądem, którego najbardziej widocznym atrybutem jest potężnych rozmiarów wlot powietrza do chłodnicy. Zmiany w kształcie pozostałych elementów, a nieznacznie przeprojektowano boki i tył, są bardzo trudno dostrzegalne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8494/307-2005-lifting-04.jpeg',550,314) ) |
| --- | By bardziej agresywnie wyglądający przód nie pozostawał wyłącznie „gestem bez pokrycia” wprowadzono zmiany w gamie silników. Pojawi się oto nowy motor benzynowy o pojemności dwóch litrów i mocy 177 KM. Montowany dotychczas silnik wysokoprężny o mocy 90 KM i pojemności dwóch litrów, zastąpiony będzie tak samo silną, nowocześniejszą jednostką o pojemności 1,6.
Obwieszczane właśnie zmiany dostrzec będzie można w Peugeotach, które u dealerów pojawią się jesienią. Żadna z nich nie ma rewolucyjnego charakteru, a znajdą się pewnie i tacy, którym nowa powierzchowność 307-ki nie przypadnie do gustu. …Tym bardziej powinny ich te zmiany zainteresować, bo z pewnością importer chcąc pozbyć się aut sprzed „face-liftingu” proponować będzie korzystne rabaty.