Europejski debiut w Genewie
Projektanci otrzymali za zadanie stworzenie auta, które skierowałoby markę ku nowej erze, zachowując jednocześnie funkcjonalność oraz tradycję. Aerodynamikę nowego Cherokee akcentują płynne linie nadwozia zaś o charakterze terenowym świadczy masywność. Z przodu znajduje się spadzista pokrywa komory silnika zwieńczona siedmiodzielną atrapą chłodnicy ze spiczastym poziomym pretłoczeniem. Z boku widoczne są typowe dla marki trapezoidalne nadkola. Integralną część tyłu stanowią światła zespolone LED, których kształt niejako łączy "górę" i "dół" klapy w formie zazębiającego się horyzontalnie akcentu graficznego. Podobną rolę pełnią lampy przeciwmgielne i elementy odblaskowe w zderzaku tylnym. Klienci będą mieli do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół oraz podwójne okno dachowe.
W kabinie dominują starannie rzeźbione kształty oraz markowe akcenty stylizacyjne. Oprawę konsoli centralnej odwzorowano z zarysu atrapy chłodnicy wojskowego Jeep-Willysa 1940. Do wyposażenia standardowego należy wyściełana winylem osłona zestawu wskaźników. Pojazd oferowany będzie w trzech odmianach wystroju wnętrza, inspirowanych egzotyką krajobrazów różnych miejsc świata. Siedzenia pokryto materiałem tkaninowym Premium, skórą Nappa lub kombinacją materiałowo - skórzaną. W ramach opcji dostępne są także ekskluzywne elementy wyposażenia w postaci obszytej skórą i podgrzewanej kierownicy oraz modułu indukcyjnego ładowania energią podręcznych urządzeń elektronicznych. Konstruktorzy zastosowali wiele praktycznych schowków, np. u szczytu konsoli centralnej.