Toyota wykryła problem, który w rzadkich sytuacjach może spowodować blokowanie się pedału przyspieszenia w pozycji częściowo wciśniętej. Specjaliści również opracowali procedurę naprawczą.
Problem związany jest z elementem ciernym pedału. Urządzenie to zapewnia właściwe "czucie" powodując lekki opór i zwiększając tym samym stabilność pedału. System ten zawiera okładzinę, która podczas normalnego działania pedału przesuwa się po sąsiadującej z nią powierzchni. Ze względu na rodzaj użytych materiałów, pod wpływem zużycia i warunków zewnętrznych, owe powierzchnie mogą z czasem zacząć się sklejać i rozklejać, nie zapewniając płynnego ruchu. W niektórych przypadkach tarcie może się zwiększyć do tego stopnia, że pedał zacznie zbyt wolno wracać do pozycji wyjściowej lub, w rzadkich przypadkach, ulegnie zacięciu, pozostając w pozycji częściowo wciśniętej.
* TUTAJ ZOBACZYSZ JAKIE MODELE SĄ OBJĘTE NAPRAWĄ * Rozwiązanie opracowane przez Toyotę dla aktualnych właścicieli pojazdów jest jednocześnie skuteczne i proste. Polega ono na zamontowaniu w zespole pedału precyzyjnie wykonanej, stalowej wkładki wzmacniającej, która ograniczy przywieranie okładziny do powierzchni, po której się porusza. Jej zainstalowanie wyeliminuje nadmierne tarcie, mogące powodować zacinanie się pedału. Firma potwierdziła skuteczność zmodyfikowanych pedałów poprzez drobiazgowe testy zespołów pedału, które wcześniej wykazywały pewną tendencję do zacinania się.