Trwa ładowanie...

Italdesing patentuje pasy do motocykla. Mają genialne rozwiązanie

Pasy bezpieczeństwa w motocyklu to temat bardzo trudny dla inżynierów. Jak je zamocować? Jak zapewnić swobodę ruchów? Co jeśli jednoślad się przewróci? Czy w ogóle mają sens? Rozwiązanie stworzone przez Italdesign rozwiązuje te kwestie w bardzo ciekawy sposób.

Italdesign tworzy pasy bezpieczeństwa dla motocyklistów.Italdesign tworzy pasy bezpieczeństwa dla motocyklistów.Źródło: Materiały prasowe, fot: Italdesign
d2grzix
d2grzix

Italdesign Giugiaro to jedno z najbardziej znanych włoskich studiów stylistycznych. Jednak teraz nie tylko projektuje ono samochody, ale ma też grupę inżynierów pracujących nad innowacjami. Jak się okazuje również dla motocykli. Efektem tych prac jest patent pasów dla kierujących jednośladami.

W przypadku samochodów pasy bezpieczeństwa to rzecz tak oczywista, że większość osób zapina je automatycznie po zajęciu miejsca i nawet o tym nie myśli. Jednak tak jak ABS czy kontrola trakcji trafiły do motocykli, tak pasy cały czas obiektem pracy inżynierów. Wszystko z powodu wielu problemów nimi związanych. Rozwiązanie stworzone przez Italdesign rozwiązuje takie kwestie, jak miejsce mocowania, swoboda ruchów podczas jazdy i możliwość spadnięcia motocykla podczas wywrócenia się.

Patent Italdesign przewiduje dodatkowe wysokie opacie, do którego przyczepione są czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Przypomina to nieco kubełkowy fotel z samochodów sportowych. Aby zapewnić przy tym pełną swobodę ruchów potrzebną podczas jazdy na motocyklu, oparcie to jest przymocowane do pojazdu wyginającym się łącznikiem.

Tak jak w samochodzie pasy powinny zawsze trzymać pasażerów na miejscu, tak w przypadku wywrócenia się na motocyklu puszczenie się maszyny jest dużo bezpieczniejsze i pozwala zmniejszyć obrażenia (lub w ogóle ich uniknąć). Dlatego Italdesign zastosowało czujnik, który w razie takiego wypadku będzie odczepiał oparcie od pojazdu i pozwoli motocykliście na oddzielny ślizg po nawierzchni. W takiej sytuacji oparcie będzie stanowiło dodatkową ochronę pleców.

d2grzix

Na razie jest to jedynie patent i na pewno twórców czeka długa droga, aż takie pasy bezpieczeństwa będą montowane w motocyklach. Pozostaje też pytanie, czy w ogóle ma szansę się to przyjąć? Na odpowiedź będziemy musieli poczekać przynajmniej do testów tego rozwiązania. W jakich jednośladach mogłoby się ono pojawić? Studio Italdesign należy do Volkswagena, a dokładniej do Lamborghini, a więc tak samo, jak Ducati. Zatem, jeśli tylko faktycznie motocyklowe pasy trafią do seryjnej produkcji, to prawdopodobnie będzie można je znaleźć w modelach włoskiej marki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2grzix
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2grzix
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj