Insignia - podwójna premiera

Obraz

W trakcie Brytyjskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (23 lipca - 3 sierpnia), Opel po raz pierwszy pokaże szerokiej publiczności zarówno 4-drzwiową wersję notchback, jak i 5-drzwiową wersję hatchback Insigni, nowego samochodu flagowego firmy.

Obraz

W nowym Oplu od razu rzuca się w oczy zapierający dech w piersiach design: obie wersje nadwozia imponują płynną, mocną, ale elegancką sylwetką o linii dachu zainspirowanej modelami coupe. Projektanci nowego samochodu celowo stworzyli podobne wersje, aby utrzymać piękno najnowszego modelu Opla. Długość obu wersji (notchback i hatchback - 4830 mm) i rozstaw osi (2737 mm) pozostają takie same.

Zużycie paliwa przez Insignię, emisja CO2 oraz dynamika jazdy wynikają ze współczynnika właściwości aerodynamicznych, który przez ponad 650 godzin był doskonalony w tunelu aerodynamicznym. Wynik to najniższy współczynnik oporu powietrza tej klasie: Cd - 0,27.

Oferta obejmująca od samego początku zarówno model notchback, jak i hatchback jest szczególnie ważna dla rynku samochodowego w takich krajach, jak Wielka Brytania i Francja, gdzie 5-drzwiowe sedany tradycyjnie cieszą się większym udziałem w rynku, w segmencie samochodów średniej wielkości. Z drugiej strony klienci w Niemczech oraz Hiszpanii generalnie preferują sedany w wersji notchback. Ceny dla Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Austrii i Szwajcarii zostaną ogłoszone 22 lipca w Londynie, a samochody dotrą do niemieckich dealerów w grudniu, przed końcem bieżącego roku.

Obraz

Od samego początku Insignia będzie dostępna z szeroką ofertą silników. Dostępnych będzie siedem rodzajów silników, wszystkie spełniające normę emisji spalin Euro 5 i współpracujące z sześciobiegową skrzynią biegów. Oferta silników benzynowych obejmuje cztery silniki od czterocylindrowego o mocy 115 KM do sześciocylindrowego V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe silniki turbodiesel o wtrysku bezpośrednim opracowane specjalnie dla Insignii mają pojemność 2,0 l oraz moc od 110 do 160 KM.

Na nowo opracowane zawieszenie może być udoskonalone poprzez zastosowanie innowacyjnego, mechatronicznego, zintegrowanego systemu FlexRide, jak również zaawansowanego systemu Adaptive 4x4. Błyskawiczne przeniesienie momentu obrotowego na cztery koła zapewnia wysoką stabilność oraz trakcję poprawiając jednocześnie dynamikę jazdy.

Więcej o Insignii przeczytasz tutaj i tutaj

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025