W ostatnich latach koreańscy producenci zanotowali zaskakujący postęp. Hyunadi i Kia to dzisiaj jedne z najpopularniejszych marek na całym świecie. Koreańczycy chcą dalej iść śladem japońskich producentów i planują wprowadzenie marki premium.
Toyota, Nissan i Honda mają Lexusa, Infiniti i Acurę. Samochody tych marek nie są tak popularne, jak niemieccy konkurenci, ale pozwalają powiększać zysk i wpływają pozytywnie na wizerunek swoich koncernów. Również Hyundai chce być traktowany poważniej i planuje stworzenie luksusowej marki pod nazwą Genesis.
Aktualnie produkowany Hyundai Genesis to duży sedan wyższej klasy, który odnosi niemałe sukcesy w rodzimej Korei i w Stanach Zjednoczonych. Na bazie tego modelu miałaby powstać marka oferująca całą gamę modeli premium. W Europie Japońskie marki z wyższej półki mają pewne problemy, jednak na innych kontynentach przyjęły się bardzo dobrze. Na swoją część tortu liczy też Hyundai.
Koreańczycy wiedzą, że sprzedawanie modelu premium z logo Hyundaia nie będzie łatwe. W tej klasie liczy się nie tylko jakość, komfort i wyposażenie, ale też status marki. Nieważne jak dobry i luksusowy byłby samochód - z "H" na masce będzie to nadal Hyundai. Dave Zuchowski, jeden z amerykańskich przedstawicieli marki przyznał, że wielu klientów decydowało się na wymianę logo na masce na specjalną wersję stworzona dla modelu Genesis.
Ostateczna decyzja nie została podjęta, ale w 2013 roku mają być zaprezentowane nowe generacje modeli Genesis i Equus, co byłoby najlepszą okazją na wprowadzenie nowej marki.
sj