Hyundai Ioniq
Jak jeździ EV?
Przy kierownicy są łopatki, jednak nie zmieniają one biegów (tych przecież nie ma). Służą do przestawiania trzech poziomów odzyskiwania energii W skrócie, gdy chcemy, aby auto się toczyło ustawiamy poziom 0 (wtedy nie odzyskujemy energii). Jedynka to lekkie hamowanie, dwójka mocniejsze i trójka najmocniejsze. Trzeba przyznać, ze to rozwiązanie bardzo funkcjonalne. Gdy widzimy, że dojeżdżamy do skrzyżowania, możemy faktycznie wyhamować, a gdy mamy przez sobą pusty odcinek, swobodnie się toczyć...sprytne. Podobny patent jest stosowany w VW Golfie, tylko tam tryb wybieramy lewarkiem zmiany biegów.
Zasięg elektrycznego Ioniqa wynosi 280 km. Jak mieszkamy w mieście i nie jeździmy w długie trasy, Ioniq EV spełni swoją rolę wyśmienicie. Pod warunkiem, że mamy stacje szybkiego ładowania. W nieco ponad 20 minut naładujemy 80 proc. akumulatorów, co pozwoli na przejechanie około 140 km. Pełne ładowanie z domowego gniazdka trwa już kilka godzin.