Hyundai i30: atak na segment Golfa

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

O tym, że Koreańczycy poważnie traktują europejski rynek kompaktów nikogo nie trzeba przekonywać. Już całkiem nieźle im idzie, a teraz jeszcze chcą umocnić swoją obecność na starym kontynencie.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Zbliżające się targi we Frankfurcie (15-25 września), to głównie popis niemieckich producentów - Audi przygotowało dziewięć odświeżonych modeli i pięć prototypów; BMW pokaże osiem odnowionych samochodów i trzy koncepty; Mercedes siedem nowych aut i jeden koncept. Hyundai nie przygotował aż tylu premier, jednak widać, że pracę domową odrobił znakomicie.

Tym czym dla VW jest Golf, tym dla Hyundaia ma być trzecia generacja modelu i30. Stosunkowo popularny również w Polsce model doczekał się wreszcie następcy. Najnowsza generacja samochodu, na zdjęciach, prezentuje się znakomicie. Dobre wrażenie robią nie tylko ostre linie nadwozia, ale też jego proporcje. Stylistyka nadwozia, podobnie jak w mającym niedawno premierę modelu i40, została nazwana przez koreańskich projektantów Fluidic Sculpture (z ang. płynna rzeźba).

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Również w kabinie jest stylowo i nowocześnie. Ostre linie, dynamiczne kształty przechodzące przez cały kokpit mogą się podobać. Pomysłu nie zabrakło ani na tablicę zegarów, ani na konsolę centralną. Niestety Koreańczycy - podobnie zresztą jak inni producenci aut - we wnętrzu nie poskąpili "lakieru fortepianowego". Pozostaje jeszcze jedno pytanie - jak z jakością użytych materiałów? Ale o tym dowiemy się już wkrótce - na targach.

Jak na razie Hyundai nie opublikował danych dotyczących silników, ani osiągów swojego najnowszego auta. Jedyne co wiadomo, to i30 na początku produkcji będzie pięciodrzwiowym hatchbackiem z czterocylindrowymi, "oszczędnymi i ekologicznymi" silnikami zarówno benzynowymi, jak i diesla.

WP: Lopez

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę