Trwa ładowanie...

Hyundai Getz kontra VW Fox

Hyundai Getz kontra VW Fox
d40afpy
d40afpy

Jeżeli Hyundai jest droższy od Volkswagena, to nie znaczy, że świat stanął na głowie. Może to jednak świadczyć, że nadchodzą zmiany, których nie zauważyliśmy.

Produkowany w Brazylii VW Fox z silnikiem 1,2 l/55 KM kosztuje 29 540 zł, a Hyundai Getz 1,1/66 KM – 32 400 zł. Pewnie dlatego, że Getz został poddany face liftingowi. Nie pozostało nam nic innego jak sprawdzić, czy brazylijski Volkswagen jest za tani, czy też Hyundai za drogi.

ZAPRASZAMY DO GALERII HYUNDAIA GETZZAPRASZAMY DO GALERII HYUNDAIA GETZ

Cechy szczególne

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9139/fox-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Oba samochody mają niemal identyczne wymiary zewnętrze i rozstaw osi. Wnętrze Foxa i Getza jest dość przestronne, chociaż w wersji 3-drzwiowej zajmowanie miejsca na tylnej kanapie nie jest wygodne. Hyundai oferowany jest z nadwoziem 3-lub 5-drzwiowym, gdy Fox wyłącznie jako 3-drzwiowy. Na środku tylnej kanapy Volkswagena umieszczono plastikowe uchwyty na kubki, przez co Fox jest autem 4-osobowym. Pojazd koreański ma typową tablicę przyrządów zaprojektowaną bez stylistycznego polotu, ale za to czytelną. Tablica przyrządów Foxa ma umieszczony na środku prędkościomierz, a po jego bokach wskaźnik ilości paliwa w zbiorniku i tej samej wielkości obrotomierz. Wbrew tradycji Volkswagena oświetlenie w Foxie włącza się dźwigienką kierunkowskazów. Bagażniki obu aut mają zbliżoną objętość, Fox – 260 l, Getz – 254 l.

d40afpy

Silniki

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9227/getz-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Do napędu Getza można wybrać jeden z kilku silników. My zdecydowaliśmy się na najsłabszy, o pojemności 1,1 l i mocy 66 KM, gdyż najbardziej odpowiada parametrom jednostce napędowej Foxa – 1,2 l/55 KM. Na razie Fox oferowany jest wyłącznie z tym silnikiem, który ma 3 cylindry i 6 zaworów. Jest dość elastyczny, ale kultura jego pracy pozostawia nieco do życzenia, co wynika z nieparzystej liczby cylindrów. Silnik Hyundaia ma 4 cylindry, 12 zaworów i pracuje poprawnie. Zaletą Getza jest mniejsze o 0,5 l zużycie paliwa, w mieście Fox potrafi zużyć 8 l na 100 km.

Wrażenia z jazdy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9139/fox-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Wydawało się, że Getz i Fox najlepiej sprawować się będą w mieście. Jednak z powodu braku seryjnego wspomagania układu kierowniczego manewrowanie tymi autami jest utrudnione. Do prędkości 100 km/h szybszy jest Getz, chociaż osiągane czasy rozpędzania nie są imponujące. Na wyższych biegach bardziej dynamiczny okazał się Fox, który ma także precyzyjniej działającą skrzynię biegów. Konstrukcja zawieszenia w obu autach jest podobna – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Ten układ sprawdza się w małych samochodach, po których nie oczekuje się zbyt wiele. Komfort jazdy obu aut jest przeciętny, natomiast nieco lepsze własności jezdne ma Fox. Getz ma za to bardziej skuteczny układ hamulcowy.

d40afpy

Podsumowanie

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9227/getz-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Nie ulega wątpliwości, że każdy nowy model Hyundaia jest znacznie nowocześniejszy od poprzedniego. W konfrontacji z Volkswagenem Getz wychodzi obronną ręką, chociaż wyższa cena może zrażać potencjalnych klientów. Natomiast oba pojazdy są w wersji podstawowej wyjątkowo skromnie wyposażone – tylko 2 poduszki powietrzne. Trzeba się więc liczyć z koniecznością dopłaty, chociażby za wspomaganie układu kierowniczego.

d40afpy

*Nasza ocena *

Hyundai Getz VW Fox
Przestronność wnętrza Remis
Silnik Remis
Poziom hałasu +
Hamulce +
Dynamika Remis
Zużycie paliwa +
Nowoczesność konstrukcji Remis
Wyposażenie Remis
Cena +

Wybrane dane techniczne:

| | Hyundai Getz | VW Fox |
| --- | --- | --- |
| Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/12/benzynowy | 3/6/benzynowy |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1086 | 1198 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
| 66/5500 | 55/4750 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min) | 99/3200 | 108/3000 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h(s) | 15,6 | 17,5 |
| Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s) | 16,3 | 13,1 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 150 | 148 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)* | 70 | 69 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m) | 40,0 | 42,0 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 254 | 260 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 45 | 5 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 4,7/6,9 | 5,0/7,7 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 383 x 166 x 149 | 383 x 166 x 154 |
| Rozstaw osi (cm) | 246 | 246 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 | 2/12 |
| Cena wersji 3-drzwiowej (zł) | 32 400 | 29 540 | * - pomiar wg ADAC

Wyposażenie seryjne:

| | Hyundai Getz Base | VW Fox Basis |
| --- | --- | --- |
| Poduszki powietrzne | 2 | 2 |
| Regulacja wysokości fotela kierowcy | - | S |
| Regulacja wysokości kolumny kierowniczej | S | - | s - wyposażenie seryjne

Autor: Ryszard Polit

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj