Honda H'Ness CB350, czyli tani retro motocykl, którego u nas brakuje

Indie to prawdopodobnie największy rynek jednośladów na świecie. Nic dziwnego, że wiele firm tworzy modele specjalnie dla tego kraju. Takim motocyklem jest Honda H'Ness CB350 i trudno nie pomyśleć, że byłoby super, gdyby takie maszyny dostępne były też u nas.

Honda H'Ness CB350Honda H'Ness CB350
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina

Honda N'Ness CB350 to motocykl, który powstał jako konkurent modelu Royal Enfield Bullet 350. Silnik o pojemności 350, stylistyka retro i niezbyt skomplikowana konstrukcja – to cechy opisujące oba te jednoślady. Już samo to pokazuje znaczenie indyjskiego rynku, a warto wspomnieć, że tylko w styczniu 2021 r. w Indiach Honda sprzedała 416 716 motocykli i skuterów. Tak ogromna liczba nie dziwi, że Japończycy tworzą modele specjalnie na ten rynek. Tym bardziej że takie same maszyny sprzedają się też w wielu innych azjatyckich krajach.

Nowa Honda H'ness CB350 nawiązuje do klasycznego modelu o tym samym oznaczeniu, który powstał w 1968 r. Współczesny wygląda jak przeniesiony w czasie i nic dziwnego, bo tak samo jest z Royalem Enfieldem Bulletem 350, który (choć po wielu modyfikacjach) jest motocyklem z lat 40. Tak samo jak on (i w odróżnieniu od dwucylindrowca starej Hondy CB350), H'Ness CB350 napędzany jest jednocylindrowym silnikiem. Jego pojemność to 348 cm3, maksymalna moc wynosi 21 KM, a maksymalny moment obrotowy 30 Nm.

Trudno o ciekawszy model dla fanów klasycznych motocykli, którzy chcieliby mieć "nowy stary" jednoślad. Chromy, okrągłe światło, kształt baku i siedziska oraz błotniki w starym stylu – to wszystko tworzy spójny obraz i choć w odróżnieniu od Bulleta 350, H'Ness CB350 jest faktycznie zupełnie nowym motocyklem, to tego po prostu nie widać.

Ja miałem okazję jeździć Royalem Enfieldem Bulletem 350 i wtedy się przekonałem, że choć w Indiach czy Nepalu jest to dla wielu po prostu środek transportu, to zarazem jest to maszyna dla tych, którzy kochają motocykle. Nie jest to szczególnie szybki i mocny motocykl, ale jest większy od bardziej nowoczesnych modeli tej klasy. Ma styl, daje poczucie wolności podczas jazdy i wcale nie czułem potrzeby, aby był szybszy. Wtedy też pomyślałem, że wielka szkoda, iż taki model nie jest oferowany w Polsce, bo trudno o bardziej stylowy i klimatyczny jednoślad do miasta. Tak, na pewno jest wiele lepszych motocykli, ale większości z nich brakuje charakteru.

I podobnie jest z Hondą H'Ness CB350. Co więcej, 16 lutego 2021 r. do oferty ma dołączyć druga wersja tego modelu, prawdopodobnie inspirowana cafe racerami i scramblerami. Chyba nikt już nie ma wątpliwości, że jest to motocykl, który ma przyciągać do siebie stylem (ale też niezbyt wysoką ceną). I znowu z zazdrością możemy spoglądać w kierunku Indii, bo model ten raczej nie ma większych szans na trafienie do Europy. Po prostu u nas sprzedają się albo "125-tki", albo mocne i szybkie maszyny. Takie trochę mocniejsze modele do miasta to w Europie, a tym bardziej w takich krajach jak Polska, gdzie królują motocykle 125 cm3, to nisza. Z drugiej strony popularność właśnie "125-tek" pokazuje, że również u nas nie brakuje osób, które chcą po prostu w miarę tanio i sprawnie przemieszczać się po mieście czy na krótkich dystansach między mniejszymi miejscowościami.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy