Trwa ładowanie...
nowe samochody
03-11-2006 12:08

Honda Civic Hybrid

Honda Civic Hybrid
d4fm8oh
d4fm8oh

Podobnie jak w poprzedniej generacji Hondy Civic, także najnowszy model japońskiej firmy jest oferowany w wersji hybrydowej.

Od czasu premiery obecnego modelu Civica, który od podstaw został na nowo zaprojektowany, auto wzbudzało kontrowersje. Konstruktorzy postanowili zerwać z wszelkimi stereotypami i zaszokować nowoczesnymi rozwiązaniami. Ósma generacja Civica doczekała się także wersji sedan – równie ciekawej, ale znacznie mniej kontrowersyjnej.
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10918/honda-civic-hybrid-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Honda wyraźnie zróżnicowała odmianę cztero- i pięciodrzwiową, co wydaje się być dobrym rozwiązaniem.
Zgodnie z oczekiwaniami Japończycy zdecydowali się na kontynuację produkcji modelu z silnikiem hybrydowym zastępując oferowany dotąd Civic IMA.

Cechy szczególne

Honda Civic Hybryd jest jedyną wersja tego auta, która jest produkowana w Japonii. Pięciodrzwiowe hatchbacki wytwarzane są w Wielkiej Brytanii, a czterodrzwiowy sedan powstaje w Turcji.
Civic sedan nie wygląda już tak odważnie jak wersja 5-cio drzwiowa. O ile jeszcze maska i światła z przodu dodają autu dynamiki, to tył jest już bardziej tradycyjny. Wnętrze utrzymano w konwencji znanej z hatchbacka, czyli z szeregiem wyświetlaczy i odważną ich kolorystyką. Deska rozdzielcza przypomina bardziej konsolę PlayStation, jednak co najważniejsze jest czytelna i funkcjonalna. Obrotomierz, prędkościomierz i wyświetlacz tworzą trzy osobne elementy. W wersji Hybrid auto zostało wzbogacone o wskaźnik ładowania baterii umieszczony po lewej stronie obrotomierza..
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

d4fm8oh

Silnik

W sedanie oferowany jest 140-konny silnik i-VTEC o pojemności 1,8 l. Hybrid został wyposażony w zespół dwóch silników: benzynowego i elektrycznego. Silnik spalinowy o pojemności 1,3 l i mocy 95 KM współpracuje 20-konnym elektrycznym. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10918/honda-civic-hybrid-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W tym wypadku nie ma jednak możliwości użycia do napędu auta jedynie silnika elektrycznego. Jego zadaniem jest wspomaganie jednostki benzynowej, a podczas hamowania lub niewielkiej prędkości pojazdu – doładowania akumulatorów.
Taka kombinacja zapewnia Hondzie nawet niezłe osiągi – 12,1 s od 0 do 100 km/h i przyzwoitą elastyczność. Mniejsze zużycie paliwa zapewnia system stop & go – po każdorazowym zatrzymaniu samochodu (przy wciśniętym pedale hamulca) silnik benzynowy jest wyłączony.
Z silnikiem współpracuje bezstopniowa przekładnia CVT, która wymaga przyzwyczajenia i nieco cierpliwości. Dla lepszej dynamiki jazdy silnik utrzymywany jest na wysokich obrotach, co powoduje jego niezbyt głośnie, ale czasem irytujące „wycie”.

Wrażenia z jazdy

W nowej Hondzie siedzi się wygodnie, na dobrze wyprofilowanych fotelach. Przed oczyma pojawiają się nam znane z wersji pięciodrzwiowej oryginalnie zaprojektowane wskaźniki prędkościomierza, temperatury silnika i poziomu paliwa, które ulokowano tuż pod szybą. Obrotomierz umieszczony jest w tradycyjnym miejscu i można na niego zerkać przez koło kierownicy. Takie rozłożenie wskaźników wymaga chwili przyzwyczajenia, ale na dłuższą metę okazuje się praktyczne i wprowadza pewne urozmaicenie, o co w kompaktach zazwyczaj nie jest łatwo. Trudno nie zauważyć też bardzo starannego wykończenia i dobrej jakości materiałów tapicerskich. Po uruchomieniu silnika i wciśnięciu pedału gazu od razu przekonujemy się o możliwościach tego samochodu. Mimo, że jedziemy hybrydą, auto chętnie przyspiesza, ale trudno go porównywać do modelu z silnikiem 1,8 l, choćby ze względu na bezstopniową skrzynię CVT.
Atutem tego auta jest wielowahaczowe tylne zawieszenie. Po wprowadzeniu belki skrętnej w hatchbacku - co często wytykano Hondzie jako technologiczny krok w tył - w bardziej statecznym sedanie znalazła się konstrukcja dużo precyzyjniej prowadząca koła. Civic skutecznie tłumi większość nierówności i mimo przechyłów nadwozia, pewnie pokonuje zakręty.

d4fm8oh

Podsumowanie

Hondy Civic Hybrid jest starannie wykończona, posiada przestronne wnętrze, dobre zawieszenie i ekonomiczny silnik. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10918/honda-civic-hybrid-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Japońskie auto zachowuje wszystkie atuty podstawowego modelu, z wyjątkiem pomniejszonego o 25 l bagażnika. Oferuje przy tym bardziej skomplikowaną technologię i wyższą cenę, co z pewnością nie pomoże mu wyjść poza grupę aut niszowych.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Rodzaj silnika Benz./elektr.
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3 ) 1339
Moc maks. silnik benz./el. (KM-obr/min) 95/20 –6000
Maks. moment obr. silnik benz. (Nm-obr/min) Maks. moment obr. silnik el. (Nm-obr/min) 215/ 4600 103/ 4600
Rozpędzanie 0-100 km/h (s) 12,1
Prędkość maksymalna (km/h) 185
Droga hamowania ze 100 km/h (m) 41
Pojemność bagażnika (l) 350
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l /100 km) 3,8/5,8
Długość/szerokość/wysokość (cm) 455/175/143
Rozstaw osi (cm) 270
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 3/12
Cena (zł) 90 600

Nasza ocena

Przestronność wnętrza * Duża ilość miejsca z przodu i z tyłu, przeciętny bagażnik.
Silnik Dynamiczna jednostka napędowa.
Poziom hałasu * Poziom hałasu nie jest wysoki nawet przy wyższych obrotach.
Hamulce * 41 metrów to średni wynik w porównaniu do innych aut tego segmentu.
Zużycie paliwa Zużycie paliwa na niskim poziomie.
Wyposażenie podstawowe Bogate wyposażenie.

Wyposażenie seryjne:

Honda Civic Hybrid

| Poduszki powietrzne | 6 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie | S/S |
| Klimatyzacja automatyczna | S | S - wyposażenie seryjne

d4fm8oh

Autor: Tomasz Szmandra

d4fm8oh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fm8oh
Więcej tematów