| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11581/honda-accord-coupe-concept-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Zazwyczaj bywa tak, że im bardziej efektownie wygląda model studyjny, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że producent zdecyduje się ów projekt skierować do produkcji. W przypadku zaprezentowanej w Detroit Hondy Accord Coupe Concept sytuacja jest dość klarowna: auto zapowiada nową, ósmą generację Accorda!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11581/honda-accord-coupe-concept-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jeśliby chcieć skomentować stylistykę studyjnej Accord Coupe Concept, to uwagę zwraca powściągliwość projektantów. Choć „Concept Car” zazwyczaj epatuje nowoczesnością, to nowa Honda ma wręcz klasyczną powierzchowność sportowego coupe. Świadczy to najprawdopodobniej o tym, ze auto prezentowane w Detroit może być bliskie finalnej, produkcyjnej wersji nowego Accorda. Tajemnicą pozostaje wszakże, czy producent w ogóle zdecyduje się wprowadzić do oferty wersję coupe, czy pozostanie przy nadwoziu czterodrzwiowym – wszak Accord jest bardzo popularnym, najczęściej kupowanym na świecie modelem Hondy i z pewnością wersja coupe mogłaby być jedynie uzupełnieniem oferty, a nie jej najważniejszym elementem. Tak, czy inaczej, ósma generacja Accorda prezentuje się dość efektownie, a zapowiadanie jej wersją coupe stanowi jasną deklarację producenta: Accord ma się odznaczać wyraźnie sportowym charakterem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11581/honda-accord-coupe-concept-07.jpeg',550,412) ) |
| --- | Sportowy duch Accorda uzewnętrzniać się ma nie tylko powierzchownością, ale i samym silnikiem. W Detroit obwieszczono, że wprowadzeniu nowego Accorda towarzyszyć ma debiut nowego motoru sześciocylindrowego i-VTEC V6, który w USA będzie jednostką bazową. Silnik ma pracować w najnowszej technologii Variable Cylinder Management (VCM) W biedniejszej i żyjącej pod presją drożejącej benzyny Europie producent zdecyduje się zapewne montować oszczędniejszą, czterocylindrową jednostkę o pojemności dwóch litrów, obok której oferowany będzie zapewne silnik wysokoprężny 2,2 l. Nie znaczy to jednak, by Europejczycy otrzymali towar drugiego sortu, bo wszak najnowszy czterocylindrowy silnik benzynowy 1,8 l montowany w nowym Civic’u zasługuje na same pochwały.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Producent nie określił jeszcze, kiedy rozpocznie się produkcja nowego Accorda. Najprawdopodobniej, tak jak w przypadku modelu Civic, zarówno na amerykański, jak i na europejski rynek trafią jeśli nie takie same, to bardzo zbliżone do siebie auta, bo producenci starają się „globalizować” swe modele.