Historia Volvo cz. II 

None

Obraz

/ 10Volvo P1900

Obraz
© zdjęcie producenta

Aby zaistnieć na rynku amerykańskim należało posiadać pojazd, który zwróciłby uwagę tamtejszych odbiorców. Właśnie takim modelem był P1900. Posiadał on krótszy o 20 cm rozstaw osi od produkowanego wówczas osobowego PV 444, ale dzięki temu można było zaprojektować eleganckie dwumiejscowe nadwozie typu kabrio. Silnik i układ napędowy pozostały te same co w modelu 4-drzwiowym, chociaż zwiększono jego moc maksymalną do 70 KM.

/ 10Volvo P1800

Obraz
© zdjęcie producenta

P1800 to sportowy samochód typu Coupe. Wyposażony w silnik o pojemności 1800 ccm i rozwijający moc maksymalną 100 KM mógł zadowolić każdego miłośnika sportowego stylu. Samochód posiadał szybę przednią nachyloną pod dużym kątem, łagodnie opadającą linię dachu i dużą panoramiczną szybę tylną.

/ 10Volvo 145

Obraz
© zdjęcie producenta

Największym wydarzeniem lat 60-tych było rozpoczęcie produkcji samochodu Volvo 140. Samochód miał karoserię bardzo prostą, kanciastą, ale za to oferował dużą ilość przestrzeni pasażerskiej oraz bagażowej. Model ten posiadał wąską chromowaną osłonę wlotu powietrza usytuowaną na całej długości przedniej partii pomiędzy reflektorami. Wyposażono go w silnik o pojemności 1.8 l, a od 1968r. również w jednostkę dwulitrową.

/ 10Volvo 244

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1974r. zaprezentowano osiem nowych modeli samochodów. Sześć z nich było oznaczonych serią 240, a dwa symbolem 260. Pojazdy tej serii były kontynuacją stylizacji zapoczątkowanej przez Volvo 140. Pojazd ten jako jedyny Europejczyk został uznany w klasyfikacji amerykańskiej za „najbezpieczniejszy samochód” i w 1976r. amerykańskie władze zakupiły szereg Volvo 240, które służyły jako wzór do ustanowienia standardów bezpieczeństwa.

/ 10Volvo 343

Obraz
© zdjęcie producenta

Volvo 343, to pierwszy "maluch", który wyjechał z taśm montażowych holenderskiego DAF'a. Początkowo modele te wyposażono w silniki o pojemności 1.1 l, a następnie w jednostkę 1,4 l. Model ten miał silnik umieszczony z przodu pojazdu i klasyczny, tylny napęd. Oferowany był w wersji trzy i pięciodrzwiowej, w których istniała możliwość zmiany przestrzeni bagażowej poprzez rozłożenie siedzeń tylnych.

/ 10Volvo 440

Obraz
© zdjęcie producenta

Volvo 440 był następcą samochodów serii 300. „440” w przeciwieństwie do poprzednika posiadał nowoczesny układ napędowy na przednią oś, przez co powiększono przestrzeń bagażową i poprawiono walory trakcyjne. Ponadto model ten miał bardzo atrakcyjną sylwetkę, łączącą klasyczny styl szwedzkich samochodów z wymogami aerodynamiki.

/ 10Volvo 780

Obraz
© zdjęcie producenta

Jeszcze większym sukcesem firmy był Volvo 700. Ta ogromna limuzyna była ziszczeniem szwedzkich marzeń o samochodzie bezpiecznym. Pojazd oferowany był w czterech wersjach: 740, 760 i 780 różniących się wyposażeniem i nadwoziem.

/ 10Volvo 850

Obraz
© zdjęcie producenta

Ponieważ zachodziła obawa, że limuzyny flagowe będą zbyt drogie dla prywatnych użytkowników trwały równocześnie badania nad nowym, dużym samochodem z przednim napędem. Pojazdem tym był Volvo 850. Model mniejszy od samochodów 940/960 był raczej kontynuatorem dobrej passy modeli 240 niż konkurentem w klasie najwyższej. Volvo 850 był pierwszym modelem na świecie w którym zastosowano strukturę nośną karoserii pochłaniającą energię również w przypadku zderzeń bocznych.

/ 10Volvo V70

Obraz
© zdjęcie producenta

Współczesna historia to kolejna zmiana nazewnictwa (V- kombi, S - sedan i oznaczenie cyfrowe, jak 40,70,60,90, szeregujące wielkość pojazdu). Jednocześnie zmieniono styl Volvo. Samochody kanciaste odeszły do historii, a obecnie samochodu koncernu mają charakterystyczny szerszy pas barkowy.

10 / 10Volvo SCC

Obraz
© zdjęcie producenta

Model SCC (Safety Conpept Car), jak twierdzi producent - ma cieszyć oczy. Pojazd wyposażono w czujnik odczytujący położenie oczu jadącego, co przetwarzane jest przez komputer, a wiadomość jest wysyłana do urządzenia regulującego ustawienia fotela kierowcy. Rozwiązano też problem ograniczenia widoczności przez przednie i boczne słupki. W tym wypadku sięgnięto po nowe konstrukcje: słupki przednie wykonano jako ażurowe profile pokryte pleksiglasem, a słupek środkowy jest elementem zakrzywionym do wnętrza, podążającym za kształtem fotela.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka