Historia Volvo cz. II 

None

Obraz

/ 10Volvo P1900

Obraz
© zdjęcie producenta

Aby zaistnieć na rynku amerykańskim należało posiadać pojazd, który zwróciłby uwagę tamtejszych odbiorców. Właśnie takim modelem był P1900. Posiadał on krótszy o 20 cm rozstaw osi od produkowanego wówczas osobowego PV 444, ale dzięki temu można było zaprojektować eleganckie dwumiejscowe nadwozie typu kabrio. Silnik i układ napędowy pozostały te same co w modelu 4-drzwiowym, chociaż zwiększono jego moc maksymalną do 70 KM.

/ 10Volvo P1800

Obraz
© zdjęcie producenta

P1800 to sportowy samochód typu Coupe. Wyposażony w silnik o pojemności 1800 ccm i rozwijający moc maksymalną 100 KM mógł zadowolić każdego miłośnika sportowego stylu. Samochód posiadał szybę przednią nachyloną pod dużym kątem, łagodnie opadającą linię dachu i dużą panoramiczną szybę tylną.

/ 10Volvo 145

Obraz
© zdjęcie producenta

Największym wydarzeniem lat 60-tych było rozpoczęcie produkcji samochodu Volvo 140. Samochód miał karoserię bardzo prostą, kanciastą, ale za to oferował dużą ilość przestrzeni pasażerskiej oraz bagażowej. Model ten posiadał wąską chromowaną osłonę wlotu powietrza usytuowaną na całej długości przedniej partii pomiędzy reflektorami. Wyposażono go w silnik o pojemności 1.8 l, a od 1968r. również w jednostkę dwulitrową.

/ 10Volvo 244

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1974r. zaprezentowano osiem nowych modeli samochodów. Sześć z nich było oznaczonych serią 240, a dwa symbolem 260. Pojazdy tej serii były kontynuacją stylizacji zapoczątkowanej przez Volvo 140. Pojazd ten jako jedyny Europejczyk został uznany w klasyfikacji amerykańskiej za „najbezpieczniejszy samochód” i w 1976r. amerykańskie władze zakupiły szereg Volvo 240, które służyły jako wzór do ustanowienia standardów bezpieczeństwa.

/ 10Volvo 343

Obraz
© zdjęcie producenta

Volvo 343, to pierwszy "maluch", który wyjechał z taśm montażowych holenderskiego DAF'a. Początkowo modele te wyposażono w silniki o pojemności 1.1 l, a następnie w jednostkę 1,4 l. Model ten miał silnik umieszczony z przodu pojazdu i klasyczny, tylny napęd. Oferowany był w wersji trzy i pięciodrzwiowej, w których istniała możliwość zmiany przestrzeni bagażowej poprzez rozłożenie siedzeń tylnych.

/ 10Volvo 440

Obraz
© zdjęcie producenta

Volvo 440 był następcą samochodów serii 300. „440” w przeciwieństwie do poprzednika posiadał nowoczesny układ napędowy na przednią oś, przez co powiększono przestrzeń bagażową i poprawiono walory trakcyjne. Ponadto model ten miał bardzo atrakcyjną sylwetkę, łączącą klasyczny styl szwedzkich samochodów z wymogami aerodynamiki.

/ 10Volvo 780

Obraz
© zdjęcie producenta

Jeszcze większym sukcesem firmy był Volvo 700. Ta ogromna limuzyna była ziszczeniem szwedzkich marzeń o samochodzie bezpiecznym. Pojazd oferowany był w czterech wersjach: 740, 760 i 780 różniących się wyposażeniem i nadwoziem.

/ 10Volvo 850

Obraz
© zdjęcie producenta

Ponieważ zachodziła obawa, że limuzyny flagowe będą zbyt drogie dla prywatnych użytkowników trwały równocześnie badania nad nowym, dużym samochodem z przednim napędem. Pojazdem tym był Volvo 850. Model mniejszy od samochodów 940/960 był raczej kontynuatorem dobrej passy modeli 240 niż konkurentem w klasie najwyższej. Volvo 850 był pierwszym modelem na świecie w którym zastosowano strukturę nośną karoserii pochłaniającą energię również w przypadku zderzeń bocznych.

/ 10Volvo V70

Obraz
© zdjęcie producenta

Współczesna historia to kolejna zmiana nazewnictwa (V- kombi, S - sedan i oznaczenie cyfrowe, jak 40,70,60,90, szeregujące wielkość pojazdu). Jednocześnie zmieniono styl Volvo. Samochody kanciaste odeszły do historii, a obecnie samochodu koncernu mają charakterystyczny szerszy pas barkowy.

10 / 10Volvo SCC

Obraz
© zdjęcie producenta

Model SCC (Safety Conpept Car), jak twierdzi producent - ma cieszyć oczy. Pojazd wyposażono w czujnik odczytujący położenie oczu jadącego, co przetwarzane jest przez komputer, a wiadomość jest wysyłana do urządzenia regulującego ustawienia fotela kierowcy. Rozwiązano też problem ograniczenia widoczności przez przednie i boczne słupki. W tym wypadku sięgnięto po nowe konstrukcje: słupki przednie wykonano jako ażurowe profile pokryte pleksiglasem, a słupek środkowy jest elementem zakrzywionym do wnętrza, podążającym za kształtem fotela.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025