Historia Volvo cz. II
None
Volvo P1900
Aby zaistnieć na rynku amerykańskim należało posiadać pojazd, który zwróciłby uwagę tamtejszych odbiorców. Właśnie takim modelem był P1900. Posiadał on krótszy o 20 cm rozstaw osi od produkowanego wówczas osobowego PV 444, ale dzięki temu można było zaprojektować eleganckie dwumiejscowe nadwozie typu kabrio. Silnik i układ napędowy pozostały te same co w modelu 4-drzwiowym, chociaż zwiększono jego moc maksymalną do 70 KM.
Volvo P1800
P1800 to sportowy samochód typu Coupe. Wyposażony w silnik o pojemności 1800 ccm i rozwijający moc maksymalną 100 KM mógł zadowolić każdego miłośnika sportowego stylu. Samochód posiadał szybę przednią nachyloną pod dużym kątem, łagodnie opadającą linię dachu i dużą panoramiczną szybę tylną.
Volvo 145
Największym wydarzeniem lat 60-tych było rozpoczęcie produkcji samochodu Volvo 140. Samochód miał karoserię bardzo prostą, kanciastą, ale za to oferował dużą ilość przestrzeni pasażerskiej oraz bagażowej. Model ten posiadał wąską chromowaną osłonę wlotu powietrza usytuowaną na całej długości przedniej partii pomiędzy reflektorami. Wyposażono go w silnik o pojemności 1.8 l, a od 1968r. również w jednostkę dwulitrową.
Volvo 244
W 1974r. zaprezentowano osiem nowych modeli samochodów. Sześć z nich było oznaczonych serią 240, a dwa symbolem 260. Pojazdy tej serii były kontynuacją stylizacji zapoczątkowanej przez Volvo 140. Pojazd ten jako jedyny Europejczyk został uznany w klasyfikacji amerykańskiej za „najbezpieczniejszy samochód” i w 1976r. amerykańskie władze zakupiły szereg Volvo 240, które służyły jako wzór do ustanowienia standardów bezpieczeństwa.
Volvo 343
Volvo 343, to pierwszy "maluch", który wyjechał z taśm montażowych holenderskiego DAF'a. Początkowo modele te wyposażono w silniki o pojemności 1.1 l, a następnie w jednostkę 1,4 l. Model ten miał silnik umieszczony z przodu pojazdu i klasyczny, tylny napęd. Oferowany był w wersji trzy i pięciodrzwiowej, w których istniała możliwość zmiany przestrzeni bagażowej poprzez rozłożenie siedzeń tylnych.
Volvo 440
Volvo 440 był następcą samochodów serii 300. „440” w przeciwieństwie do poprzednika posiadał nowoczesny układ napędowy na przednią oś, przez co powiększono przestrzeń bagażową i poprawiono walory trakcyjne. Ponadto model ten miał bardzo atrakcyjną sylwetkę, łączącą klasyczny styl szwedzkich samochodów z wymogami aerodynamiki.
Volvo 780
Jeszcze większym sukcesem firmy był Volvo 700. Ta ogromna limuzyna była ziszczeniem szwedzkich marzeń o samochodzie bezpiecznym. Pojazd oferowany był w czterech wersjach: 740, 760 i 780 różniących się wyposażeniem i nadwoziem.
Volvo 850
Ponieważ zachodziła obawa, że limuzyny flagowe będą zbyt drogie dla prywatnych użytkowników trwały równocześnie badania nad nowym, dużym samochodem z przednim napędem. Pojazdem tym był Volvo 850. Model mniejszy od samochodów 940/960 był raczej kontynuatorem dobrej passy modeli 240 niż konkurentem w klasie najwyższej. Volvo 850 był pierwszym modelem na świecie w którym zastosowano strukturę nośną karoserii pochłaniającą energię również w przypadku zderzeń bocznych.
Volvo V70
Współczesna historia to kolejna zmiana nazewnictwa (V- kombi, S - sedan i oznaczenie cyfrowe, jak 40,70,60,90, szeregujące wielkość pojazdu). Jednocześnie zmieniono styl Volvo. Samochody kanciaste odeszły do historii, a obecnie samochodu koncernu mają charakterystyczny szerszy pas barkowy.
Volvo SCC
Model SCC (Safety Conpept Car), jak twierdzi producent - ma cieszyć oczy. Pojazd wyposażono w czujnik odczytujący położenie oczu jadącego, co przetwarzane jest przez komputer, a wiadomość jest wysyłana do urządzenia regulującego ustawienia fotela kierowcy. Rozwiązano też problem ograniczenia widoczności przez przednie i boczne słupki. W tym wypadku sięgnięto po nowe konstrukcje: słupki przednie wykonano jako ażurowe profile pokryte pleksiglasem, a słupek środkowy jest elementem zakrzywionym do wnętrza, podążającym za kształtem fotela.