1978-1990: Uno, Panda i Tipo
W 1979 roku wyodrębniono oddzielna firmę zajmującą się produkcją samochodów: Fiat Auto S.p.A., która przejęła marki Fiat, Lancia, Autobianchi, Abarth i Ferrari. Początkowo marka Ferrari została przejęta w 50%, następnie w 87%. W 1983 roku firma przejęła także Alfa Romeo i zakupiła prestiżowa markę sportową, Maserati. W 1980 roku Giugiaro zaprojektował nowy popularny model Fiata - Pandę. Dwa lata później pojawił się model, który stał się symbolem odrodzenia firmy: Fiat Uno. Kolejny udany model pojawił się w 1989 roku: Tipo, ogłoszony "Samochodem Roku" dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym. Jego produkcja była wyzwaniem dla technologii Fiata: prowadzona była na programowanych stanowiskach
Fiat Uno, wprowadzony na rynek w 1983 to kolejny z bardziej znanych Fiatów. Statystyki mówią same za siebie: jest na 8 miejscu z najczęściej produkowanych modeli na świecie, zaraz za Volksvagenem Beetle (popularnie zwanego "Garbusem), czy Fordem T. Do dziś sprzedawany jest w Brazylii, choć najnowsza wersja jest tylko inaczej nazwaną Pandą.