1926-1938: debiut "myszki"
W latach autorytarnych rządów Mussoliniego również Fiat musiał ograniczyć ekspansję międzynarodową i skoncentrować się na rynku krajowym. W latach trzydziestych ubiegłego stulecia nastąpił znaczący rozwój technologiczny ciężarówek i samochodów dostawczych. Jednocześnie odnotowano istotny rozwój rynku lotniczego i kolejowego. W 1934 i 1936 roku na rynku ukazały się dwa modele, przeznaczone dla masowego odbiorcy: "Balilla", zwana także "Tariffa minima" ze względu na niski poziom zużycia paliwa, i "Topolino", najmniejszy samochód dostawczy świata, produkowany do 1955 roku. W 1937 roku rozpoczęły się prace nad budową dużego zakładu Mirafiori, w którym wprowadzano najnowsze rozwiązania produkcji przemysłowej i który był potwierdzeniem zainteresowania firmy produkcją masową.
Fiat 500, znany częściej jako Topolino w czasie produkcji był jednym z najmniejszych pojazdów na świecie. Sprzedaż 500 zaczęła się w 1937, skończyła zaś w 1955. W tym czasie "myszka" (bo to właśnie oznacza Topolino) zmieniła się dwukrotnie. Wyposażona była w 4-cylindrowy silnik o pojemności 569 cm sześciennych, montowany przed przednią osią i chłodzony wodą. Chłodnica znajdowała się za silnikiem, dzięki czemu przód mógł być tak pochylony