1912-1925: zakład w Lingotto i I wojna światowa
W 1916 roku, pod kierownictwem Giacomo Matte Trucco, rozpoczęła się budowa zakładu w Lingotto. Zakład, największy w Europie, zajmował pięć kondygnacji, a na jego dachu zlokalizowano futurystyczny tor do jazd próbnych. Szybko stał się symbolem, włoskiego przemysłu samochodowego i został ukończony w 1922 roku. Tymczasem Fiat rozszerzył swoją działalność, wchodząc na rynek przemysłu stalowego, w branżę kolejową, elektryczną i transportu publicznego. Powstał Fiat Lubrificanti i otwarto pierwszą filię w Rosji. Po wybuchu wojny niemal cała produkcja firmy przeznaczona była na potrzeby wojska. Po wojnie nadeszły lata zmian i kryzysu, ale już w 1923 roku, dzięki polityce ścisłej kontroli kosztów, powrócił rozwój. Giovanni Agnelli został pierwszym Dyrektorem Wykonawczym. Na rynku pojawiły się liczne modele samochodów, wśród nich model 509, pierwszy samochód czteromiejscowy.
Model znajdujący się obok to Zero, znany również jako 12/15 HP. Produkowany w latach 1912-1915, wyposażony w silnik o pojemności 1,8 litra, o mocy 18 KM (13 kW), wydajność 12 l/100km. Jest to pierwszy Fiat, który sprzedał się w ponad 2,000 egzemplarzy.