Czas poduszkowców
Większy z modeli - GS - zastąpiony został w 1982 przez Citroena BX. Także ten pojazd posiada zawieszenie hydropneumatyczne. Oferowany był on w wersji: pięciodrzwiowa limuzyna i kombi. Jego następcą została Xantia. Początek XXI wieku to dla kolejny przełom w koncernie. Pojazdem klasy kompakt zaproponowanym przez Citroena był „długonos”, czyli model ZX. Nie posiada on wprawdzie zawieszenia hydropneumatycznego, ale konstruktorzy nie pozwolili sobie na całkowite powielenie innych wzorów. Model ten otrzymał z tyłu oś samoskrętną. Zasada działania oparta jest na wykorzystaniu siły odśrodkowej działającej od jezdni na koła. Dzięki odkształceniu wywołanemu tą siłą, specjalne gumowe poduszki, którymi zamocowano tylną belkę do nadwozia odkształcają się, pozwalając na nieznaczny skręt kół tylnych. Zwiększa to pewność prowadzenia pojazdu na zakrętach.