Czas poduszkowców
Nadal najpopularniejsze maluchy Jesienią 1968 Citroen podpisał kontrakt z Fiatem. Na jego mocy obydwie firmy miały wspólnie opracowywać i produkować samochody osobowe i użytkowe. W rzeczywistości współpraca ograniczyła się tylko do pojazdów dostawczych. W 1970 podpisano kontrakt z włoską firmą Maserati, ale i ta współpraca nie była zbyt długa. Jej efektem był samochód oznaczony symbolem SM, wyposażony w sześciocylindrowy silnik V6 Maserati (170 KM). Pojazd miał bardzo oryginalną konstrukcję wspomagania układu kierowniczego. Oprócz zmiany siły wspomagania zależnie od prędkości jazdy, posiadał on funkcję samo centrowania (powrót kół do położenia "jazda na wprost") nawet w przypadku kiedy stał na postoju. Od 1974 Citroen prowadził wspólny projekt z Peugeot. Dwa lata później obie firmy stworzyły koncern PSA istniejący do dnia dzisiejszego.