Czas poduszkowców
Zawieszenie hydropneumatyczne stosowano również w modelach GS. Pojazd wyjechał na drogi w 1970, a w roku 1971 uznany został za „Samochód roku”. W modelu tym montowano silnik boxer (jak w 2CV), ale był on bardziej rozbudowany, miał większą pojemność i moc. W 1973 Citroen rozpoczął sprzedaż samochodu GS Birotor z silnikiem z tłokiem obrotowym Wankla (nazwano go "bi" ponieważ posiadał dwie komory). W 1974 DS zastąpiony został przez pojazd o doskonałym jak na owe czasy współczynniku Cx (zależny od kształtu karoserii współczynnik „doskonałości aerodynamicznej”) wynoszącym zaledwie 0,3. Nic więc dziwnego, że nazwano go właśnie Cx. Także ten pojazd otrzymał tytuł „Car of the Year”. Był on godnym następcą DS'a. Pięciodrzwiowa limuzyna i oferowana od 1976 wersja kombi (Break) stały się ulubionymi pojazdami wszystkich ceniących komfort jazdy, duże możliwości ładunkowe i dobre własności trakcyjne. Pojazdy oferowane był z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym o pojemności 2500 ccm (w roku 1975 model CX 25 turbo diesel
uznany został za najszybszy samochód z silnikiem wysokoprężnym i w reklamach nazywano go „Turbo Diabolica”). Samochód ten zastąpiono w 1989 modelem XM (w 1990 uzyskał tytuł Car of the Year).