Czas poduszkowców
Dziewiętnaście lat po premierze 2CV (w 1967) pokazano pojazd który miał szansę stać się jego następcą. Citroen Dyane posiadał bowiem bardziej nowoczesne wnętrze i oferował wyższy komfort jazdy. Wyglądem swym przypominał 2CV, ale miał inne błotniki przednie i tylne, dużą otwieraną wraz z szybą klapę tylną i wbudowane w błotniki światła. Podzespoły były identyczne jak w 2CV. W praktyce okazało się, że Dyane był tylko uzupełnieniem poprzedniego modelu i nigdy nie zajął jego miejsca. Produkcja modelu skończyła się w 1984. Podzespoły „kaczuchy” wykorzystano także przy produkcji samochodów Ami 6 (1961-1971) i Ami 8 (1969-1979). W historii Citroena szczególne znaczenie ma ten drugi, gdyż był pierwszym powojennym samochodem firmy z blaszanym dachem. Model Ami 8 był także pierwszym prototypem w którym Citroen zastosował silnik Wankla (model nosił oznaczenie M 35).