Harley-Davidson Forty-Eight – cena, informacje, dane techniczne

Linia Sportsterów Harleya-Davidsona to w Polsce osiem mniej lub bardziej różniących się od siebie modeli. Bez wątpienia jednym z ciekawszych jest Forty-Eight, którego styl podkreślają masywne opony o wysokim profilu. Jest to typowo miejska propozycja amerykańskiej marki.

Harley-Davidson Forty-EightHarley-Davidson Forty-Eight
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Harley-Davidson Forty-Eight to motocykl, który zadebiutował na rok modelowy 2010 i od tego czasu cieszy się sporą popularnością z powodu swojego wyjątkowego stylu. Jedną z jego cech rozpoznawczych są wysokoprofilowe opony. Szczególnie przednia o rozmiarze 130/90B16 robi wrażenie balonowej. Tylna jest nieco szersza, ale ma niewiele mniejszy profil – 150/80B16.

Drugim znakiem rozpoznawczym modelu Forty-Eight jest mały orzechowaty bak. Jest on stylizowany na konstrukcję z 1948 r. i stąd też pochodzi nazwa tego Harleya. Zarazem to wielkość zbiornika paliwa definiuje charakter tego motocykla. Zmieści się w nim zaledwie 7,9 l benzyny, co nawet przy katalogowym spalaniu 5,2 l/100 km nie oznacza dużego zasięgu, a w praktyce, jeśli nie wyjeździ się baku do końca, to między tankowaniami pokona się tylko ok. 100 km. To pokazuje, że jest to motocykl typowo miejski.

Harley-Davidson Forty-Eight
Harley-Davidson Forty-Eight © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Za napęd Harleya-Davidsona Forty-Eight odpowiada dwucylindrowy widlasty chłodzony powietrzem silnik Evolution o pojemności 1202 cm3. Generuje on maksymalną 66 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy równy 96 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 5-stopniwej skrzyni biegów.

Harley-Davidson Forty-Eight mierzy 2165 mm długości i z płynami waży 252 kg. Jego siedzisko znajduje się na wysokości 710 mm. Cena tego miejskiego Harleya wynosi 53 450 zł w przypadku czarnego koloru. Oprócz tego dostępne są lakiery – szary, biały, ciemnopomarańczowy i ciemnoczerwony. Wszystkie wymagają dopłaty 1160 zł. W tych samych cenach można też kupić nieco różniącego się detalami Harleya-Davidsona Forty-Eight Special.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła