Harley-Davidson chwali się sukcesem. Kultowa marka wychodzi na prostą

Ostatnie lata nie były najłatwiejsze dla Harleya-Davidsona, ale wszystko wskazuje na to, że sytuacja jest coraz lepsza. Amerykanie chwalą się sukcesami i zapowiadają nowy plan.

Harley-Davidson 1250 CustomHarley-Davidson 1250 Custom
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Na wiosnę 2020 r. w Harleyu-Davidsonie zdecydowano się na rewolucję. Było to niemal całkowite zerwanie z planami poprzedniego szefa firmy, Matthew Levaticha, i zatrudnienie na jego miejsce Jochena Zeitza, który już wcześniej przyszedł na ratunek Pumie i był szefem tej firmy przez 18 lat. Po takich sukcesach wydawał się idealną osobą, aby zająć się Harleyem-Davidson i wszystko wskazuje na to, że nie potrzebował nawet roku, aby zdecydowanie poprawić sytuację tego kultowego producenta motocykli.

Plan restrukturyzacji i ostrego zerwania z poprzednimi działaniami nazwano Rewire. Teraz Harley-Davidson podsumował te działania i w oświadczeniu Amerykanie obwieścili sukces tej rewolucji (a raczej powrotu do korzeni). Co prawda nie podano wyników sprzedaży za 2020 r., ale od czasu największego dołka cen akcji H-D, który miał miejsce w marcu 2020 r., teraz ich wartość jest najwyższa od kwietnia 2019 r. i wiele wskazuje na to, że to dopiero początek.

Najbardziej widoczne zmiany to ograniczenie wchodzenia w nowe gałęzie rynku – np. odłożenie na półkę modelu Bronx czy przesunięcie tworzenia modeli elektrycznych na później. Dużo zamieszania wprowadziło też wycofanie się Harleya-Davidsona z Indii i zamknięcie tamtejszej fabryki. Jednak wprowadzono też wiele zmian w firmie, których my nie widzimy na pierwszy rzut oka. Jak tłumaczy Jochen Zeitz, teraz firma działa sprawniej, a decyzje mogą być podejmowane szybciej.

Co przyniesie przyszłość dla Harleya-Davidsona? O planach marki na kolejne pięć lat dowiemy się 2 lutego 2021 r., gdy przedstawiona zostanie strategia nazwana Hardwire, która zastąpi okres przejściowy Rewire. Już teraz jedną ze zmian jest powołanie przez Zeitza nowego wiceprezesa zajmującego się regionem Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, którym został doświadczony w branży motoryzacyjnej Kolja Rebstock.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła