W 2014 r. koncern VW zrealizował pierwszy cel „Strategii 2018”. Przez ostatnie 12 miesięcy klientom dostarczono ponad 10 mln samochodów.
Dobry był także pojedynczy miesiąc. W grudniu zarejestrowano 881 000 sztuk (wzrost o 2,7 proc.). - W ciągu ostatnich 10 lat udało nam się podwoić sprzedaż samochodów. Do tego wyniku przyczyniły się wszystkie marki koncernu, mimo bardzo trudnej sytuacji na niektórych rynkach. Obecne warunki z pewnością będą nam towarzyszyć także w 2015 r., jednak z nowymi produktami jesteśmy gotowi na czekające na nas wyzwania - powiedział Christian Klingler z zarządu firmy.
Uwzględniając ciężkie samochody użytkowe marki wchodzące w skład koncernu sprzedały w 2014 r. w całej Europie 3,95 mln samochodów (wzrost o 5,1 proc.). Na zachodzie kontynentu (bez Niemiec) na auta Grupy Volkswagena zdecydowało się 2,03 mln nabywców (wzrost o 7,2 proc.), zaś w Niemczech 1,24 mln (wzrost o 4,5 proc.). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 670 900 sztuk (wzrost o 0,4 proc.), z czego 275 800 pojazdów (spadek o 12,7 proc.) przypadło na rynek rosyjski.
W regionie Ameryki Północnej popyt na auta koncernu wzrósł do 891 900 sztuk (o 0,2 proc.), z czego 599 700 trafiło do USA (spadek o 2,0 proc.). Na kontynencie południowoamerykańskim zanotowano 19,8-procentowy spadek (do 795 700 sztuk), a na głównym lokalnym rynku - Brazylii - o 16,6 proc. do 629 800 egzemplarzy. Dużo lepiej wyniki prezentują się w regionie Azji i Pacyfiku - w ubiegłym roku sprzedano tam 4,06 mln aut (wzrost o 11,3 proc.). Na Chiny z Hongkongiem przypadło aż 3,68 mln z nich (wzrost o 12,4 proc.).
Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w ubiegłym roku 6,12 mln samochodów, z czego 542 300 zakupiono w grudniu. Niemiecka marka zanotowała rekord w Polsce - sprzedano u nas 31 258 Volkswagenów, o 20,83 proc. więcej niż rok temu. Na całym świecie klienci nabyli też 1,74 mln sztuk Audi (wzrost o 10,5 proc.), 189 800 Porsche (wzrost o 17,1 proc.), 1,04 mln Skód (wzrost o 12,7 proc.) i 390 500 Seatów (wzrost o 10 proc.). Spadła natomiast liczba zamówień na samochody użytkowe. Łącznie sprzedano ich 646 500 sztuk (o 5,4 proc. mniej), z czego na MAN-a przypadło 120 100 egzemplarzy (spadek o 14,4 proc.), Scanię - 80 500 sztuk (spadek o 0,8 proc.) a użytkowe Volkswageny 446 600 egzemplarzy (spadek o 3,4 proc.).
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl