| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7613/nubira-wagon-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Podczas rozpoczynającego się niebawem salonu samochodowego w Genewie, General Motors zaprezentuje nową Nubirę Station Wagon. Czy wersja kombi popularnego i taniego modelu marki GM Daewoo przekona kierowców o zbawiennych dla Daewoo skutkach przejęcia przez General Motors, czy może utwierdzi w przekonaniu, że GM firmuje jedynie takie same jak przedtem samochody Daewoo?
Transformacja pozostałości po Daewoo przebiega w sposób dość nietypowy i mało zrozumiały dla klientów. Najpierw, w miejsce Daewoo powstało GM Daewoo – co miało przekonać klientów o zmianie firmy. Skoro jednak okazało się, że w świadomości klientów skompromitowane bankructwem słowo Daewoo nie zyskuje zanadto przez połączenie z jakimkolwiek innym, a na popularyzacji takiego połączenia GM może wizerunkowo stracić – ogłoszono nowy plan. Auta Daewoo mają być sprzedawane poza Koreą jako Chevrolety, czyli pod inna marką należącą do GM. Nie znając jeszcze szczegółów i harmonogramu tej czarodziejskiej transformacji, przedstawiamy wersję kombi nowej Nubiry, która w chwili prezentacji przynależy do marki GM Daewoo.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7613/nubira-wagon-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Nowe nadwozie zaprojektowało słynne włoskie studio Pininfarina, które zreszta z marką Daewoo współpracowało już na długo przed przejęciem jej przez GM. Studio Pininfarina zaprojektowało Daewoo Lanos i jego nową wersję Lacetti, oraz zaprezentowaną rok temu również w Genewie nową wersję Nubiry sedan. Station Wagon ma: 4,562 metra długości; 1,725 metra szerokości i 1,459 metra wysokości. Pojemność powierzchni ładunkowej wynosi od 400 litrów (do poziomu pokrywy części bagażowej) aż do 1410 litrów (do sufitu przy złożonej tylnej kanapie). We wnętrzu jest 25 kieszeni i schowków.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7613/nubira-wagon-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Gama silników oferowanych do napędu Nubiry Station Wagon jest nader skromna, bo obejmuje zaledwie dwie jednostki – obie benzynowe. Pierwsza to silnik o pojemności 1,6 litra, którego moc maksymalna wynosi 80 kW / 109 KM. Drugi silnik ma pojemność 1,8 litra, zaś moc maksymalna wynosi 90 kW/122 KM. Słabsza Nubira rozpędzać się będzie mogła do prędkości 179 km/h, zaś silniejsza do 183 km/h. Osiągi te dotyczą wersji wyposażonych w seryjnie montowaną przekładnię manualną. Wybierając silnik 1,8 zamówić będzie można czteroprzekładniową skrzynię automatyczną.
Producent zapowiada, że w 2005 roku zamierza sprzedać w całej Europie 50 tys egzemplarzy modeli Lacetti, Nubira i Nubira Station Wagon. Choć nieznane są jeszcze ceny, można oczekiwać, że będą raczej niewysokie, skoro GM Daewoo ma stanowić uzupełnienie oferty Opli o auta prostsze i tańsze – tak jak ofertę Volkswagena uzupełnia Skoda, z zachowaniem olbrzymiej różnicy pomiędzy wszystkimi wymienionymi markami, oczywiście. Samochody Nubira i Nubira Station Wagon trafią do polskich klientów jeszcze w tym roku za pośrednictwem dealerów Opla