| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-01.jpg',600,369) ) |
| --- | W niespełna rok po zaprezentowaniu wersji sedan I hatchback, Honda pokazała wersję kombi modelu Accord. Accord był dotychczas pozycjonowany jako samochód klasy średniej z wyraźnie sportowym zacięciem. Na ile wizerunek ten ulegnie zmianie przez wprowadzenie Accorda w wersji kombi? Czy Accord Tourer zyska klientów w Europie, Polsce?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-02.jpg',600,390) ) |
| --- | Sportowy Wizerunek Accord zawdzięczał dotąd przede wszystkim dynamicznym, wysokoobrotowym silnikom i ostrej, dynamicznej stylistyce. Bryłą Accorda Tourera też jest naszkicowana ostrymi liniami, ale powierzchnia niezbędna dla bagażu bezsprzecznie pozbawia bryły dynamiki. Nie udała się chyba sztuka, której niedoścignionym wzorem jest Alfa 156 Spotrwagon... ale projektanci Accorda też mieli sprytny i oryginalny pomysł. Wbrew ogólnemu trendowi, by pojazdy rosły w górę i przez to dały więcej przestrzeni wewnątrz auta, Tourer jest stosunkowo niski – wysokość maksymalna to 1470 mm.
Zobacz więcej zdjęć Hondy Accord Tourer.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-03.jpg',600,405) ) |
| --- | Dzięki temu, że Accord Tourer jest długi i szeroki, a przy tym niski udało się nadać mu pozór sportowego pojazdu. Rzeczywiście Accord Tourer musi się przy takich proporcjach nieźle trzymać drogi. Dynamiczną jazdę umożliwić powinien każdy z dwóch silników montowanych w tym samochodzie: 2.0i oraz 2.4i. Pierwszy oferuje moc max. 155 KM i pozwala rozpędzić się do setki w 9,9 sek, drugi ma 190 KM i rozpędza Tourera do setki w 8,4 sek, co jest rezultatem całkiem zadawalającym, jak na kombi klasy średniej. Wyświetl dane techniczne i osiągi ) Hondy Accord Tourer.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-06.jpg',600,383) ) |
| --- | Jak każdy samochód, także Honda Accord Tourer ma swoją ciekawostkę. Otóż tylna klapa otwiera się i zamyka automatycznie po naciśnięciu przycisku w pilocie. Automatyczne otwieranie klapy było już stosowane, nigdy jednak w aucie tej klasy (ostatnio widzieliśmy to w nowym BMW serii 7)
. Czy taki automacik to tylko bajer? Piszący te słowa ze skruchą przyznaje, że w pierwszej chwili tak właśnie pomyślał. Że otóż Honda montuje takie ustrojstwa żeby dziennikarze mieli o czym pisać, że sensu w tym niewiele. Czy jednak każdy z nas nie może przywołać z pamięci chwil, w których zbliżał się do samochodu objuczony zakupami, pakunkami, meblami, zabawkami dziecka, itp. i zamiast wrzucić to wszystko z ulgą do auta musiał najpierw ułożyć dobra na ziemi, wyjąć kluczyk, otworzyć drzwi, pozbierać liczne drobiazgi z ziemi i umieścić je w bagażniku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-08.jpg',600,401) ) |
| --- | Oczywiście ten automat w tylnej klapie to drobiazg, który nie zmieni nurtu rozwoju motoryzacji, ani nie wstrząśnie umysłami rzeszy klientów. Warto go jednak odnotować tym bardziej, że czasem jeszcze słychać niezasadne teorie wskazujące japońskich producentów samochodów, jako odtwórczych naśladowców zapełniających drogi bezdusznymi pudełkami pozbawionymi charakteru. Tym sceptykom zalecamy przejażdżkę Hondą Accord Tourer, zwłaszcza wersją 2.4i. ...wszystkim zaś czytelnikom serwisu życzymy, aby mogli sobie takie auto kupić.
...podlizujemy się Wam w tym otóż celu, abyście wypełnili ankietę umieszczoną w lewym dolnym rogu serwisu. Wasze odpowiedzi pomogą nam dopasować formę prezentowania wiadomości do Waszych oczekiwań. Prosimy o konstruktywną krytykę, ale nie krytykanctwo. Wyniki ankiet dotrą do naszych szefów... a sami wiecie jacy bywają szefowie :-)