Genewa '03 - Ford FocusC-Max i Fusion Plus

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/484/c-max-01.jpg',600,454) ) |
| --- | Ford pokazał w Genewie nowe modele, które stanowią uzupełnienie dotychczas produkowanych. Warto o nich wspomnieć, bo oba mają sporą szansę znacząco zaistnieć na polskim rynku.
Pierwszy model to mini van powstały na platformie Forda Focusa. Ford przywiązuje olbrzymią wage do tego projektu, bo powodzenie mini vanów powstających na platformie aut kompaktowych prawie zawsze przynosiło sukces komercyjny europejskim producentom. Poza tym, Ford w sposób jak najbardziej słuszny uznaje model Focus za jeden ze swoich najbardziej udanych.

Ford FocusC-Max ma podążyć śladem takich pojazdów jak Renault Scenic, Citroen Xsara Picasso, czy Peugeot 307 SW. Ma być propozycją dla raczej młodych ludzi, którzy z racji aktywnego życia, czy konieczności uwzglednienia przewozu dzieci i bagaży muszą poszukiwać samochodów większych niż kompaktowe, a są za nie gotowi zapłacić tyle ile kosztuje van lub duże kombi. Nie bez znaczenia jest również fakt, że tacy klienci zazwyczaj mieszkają w miastach i na co dzień nie chcą mordować się w korkach w dużych samochodach.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/484/c-max-02.jpg',600,369) ) |
| --- | Ford FocusC-Max nie różni się wiele od zwykłego Focusa pod względem technicznym, oczywiście nie uwzględniając wszystkich następstw faktu, iż samochody te są wyższe. Ford FocusC-Max oferowany będzie ze znaną z Focusa gamą silników, z których najnowocześniejszym i najciekawszym jest diesel common rail drugiej generacji o pojemności 1,8 litra i mocy 115 KM.Zobacz galerię C-Max.

Fusion Plus właściwie różni się "marketingowo" od zwykłego Forda Fusion. Ma bogatsze wyposażenie, lepsze wykończenie wnętrza i parę dodatków wyróżniających jego wygląd zewnętrzny. Pisząc o nim przypominamy model podstawowy Fusion, który, jak wolno podejrzewać, nie zagościł jeszcze powszechnie w świadomości polskich kierowców. Zobacz galerię Fusion Plus.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/484/c-max-03.jpg',600,472) ) |
| --- | Tak jak Ford FocusC-Max jest wersją van kompaktowego Focusa, tak Fusion jest wersją van małej Fiesty. Pojazd ten jest wyższy i przez to pojemniejszy od Focusa. Napędzać go mogą do wyboru: jeden z dwóch silników benzynowych (o pojemności 1,4 - 80 KM i 1,6 litra - 100 KM) lub diesel o pojemności 1,4 i mocy 68 KM. W Fusion nie montuje się trzeciej jednostki benzynowej montowanej w Fieście, tj silnika o pojemności 1,3 i mocy 60 KM.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie