1.6 MPI
Jeszcze do niedawna w cennikach chociażby Skody mogliśmy wybrać sprawdzony i pancerny silnik 1.6 MPI, niestety w jego miejsce trafił dosyć awaryjny 1.2 TSI. Konstrukcja pamiętająca czasy pierwszego Golfa, po licznych modernizacjach otrzymała aluminiowy blok wespół z ośmiozaworową głowicą. Tak niewysilona jednostka od połowy lat 90. szczyci się mocą 101-102 KM i momentem 145-148 Nm. Oczywiście, nie możemy spodziewać się po niej dobrych osiągów czy wyjątkowej oszczędności, w zamian otrzymujemy wysoką trwałość i wręcz wzorową odporność na eksploatację z instalacją LPG.
Aby spełnić unijne obostrzenia, silnik wzbogacono o zmienną geometrię układu dolotowego czy inteligentny termostat. Dodatkowo układ realizujący napęd rozrządu usprawniono montując energooszczędne dźwigienki zaworów. Twórcom udało się powołać do życia konstrukcję praktycznie pozbawioną większych wad, pozwalających na sporządzenie listy typowych bolączek. Tylko po długoletniej eksploatacji mogą zacząć falować obroty, naprawa polega na przeczyszczeniu przepustnicy.