2.0 8V
Jeszcze do niedawna w katalogach Volkswagena, Skody czy Seata mogliśmy znaleźć i zamówić kolejnego wolnossącego przedstawiciela benzynowej gamy rodem z ubiegłego stulecia. Silnik 2.0 spotykany zarówno w Skodzie Octavii pierwszej generacji jak i VW Passacie B5 oraz Audi A6 C5, generował 115 KM umożliwiających całkiem sprawne przemieszczanie. Oczywiście bez konieczności martwienia się o drogi osprzęt w postaci turbo i tym podobnych, w gruncie rzeczy zbędnych dodatków windujących koszty i częstotliwość napraw.
Pamiętający swą konstrukcją lata 80. silnik, przez kilka dekad produkcji z powodzeniem pokonywał dystanse dotychczas zarezerwowane dla nieskomplikowanych wysokoprężnych silników, nierzadko przekraczające pół miliona kilometrów. Sprzyjające uwarunkowania techniczne 2.0 8V czynią z niego wręcz wymarzony silnik przystosowany do eksploatacji na LPG. Dopiero skrajnie zaniedbanie jednostki przekłada się na pojawienie się usterek.
Piotr Mokwiński
sj, moto.wp.pl