1.2
Niemieccy inżynierowie z Wolfsburga chcąc nadążyć za konkurencją produkującą już miejskie samochody z małolitrażowymi silnikami o trzech cylindrach, stworzyli 1,2-litrowy agregat. W zależności od wariantu, dysponował sześcio- lub dwunastozaworową głowicą współgrającą z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim FSI, wymagającym większych nakładów na utrzymanie.
Jednostka instalowana w Volkswagenie Polo, Skodzie Fabii i spółce, jak przystało na konstrukcję o nieparzystej liczbie cylindrów, nierówno pracuje na biegu jałowym. Uspokaja się dopiero po rozpoczęciu jazdy. Niestety, dosyć powolnej z uwagi na niewielką moc 55-70 KM, zaś w wersji FSI - 75 KM. W teorii wieczny łańcuch rozrządu mający wyraźnie zredukować wydatki serwisowe, okazał się niewiele bardziej wytrzymały niż zwykły pasek. Zmianę powinniśmy wykonywać co 100 tysięcy kilometrów. Kolejnym charakterystycznym wydatkiem są poddające się cewki zapłonowe. Ich agonia objawia się problemami z rozruchem lub bardzo nierówną pracą.