3.2 V6
W katalogach Volkswagena zawsze znajdowały się nietuzinkowe jednostki napędowe, trafiające pod maski topowych odmian popularnych modeli. Stojący w hierarchii marki z Wolfsburga wyżej niż GTI, Golf R32 otrzymał właśnie taki agregat. Widlasta szóstka z prawdziwego zdarzenia z pojemności 3,2 l generowała początkowo 240 KM i 320 Nm (Golf IV), by w kolejnym wcieleniu otrzymać dodatkowe 10 KM. Co ciekawe, 3.2 V6 spotkamy także w bazowym Porsche Cayenne pierwszej generacji, później został zastąpiony przez 3.6 V6 pochodzący z Passata B6 R36.
Oczywiście, w przypadku tego silnika o walorach ekonomicznych nie może być mowy, spalanie bardzo rzadko spada poniżej 10 litrów. W zamian dostajemy trwałą i bardzo wydajną konstrukcję pozbawioną wad. Ogromna w tym zasługa samych klientów, zazwyczaj dysponujących wystarczającymi środkami na należyty serwis z wykorzystaniem części wysokiej jakości.